www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=482

Delirious

Regia:Tom DiCillo
Roluri principale:Michael Pitt, Steve Buscemi
Durata:107
Producator:HanWay Films
Premiera în România:15.02.2008

"Faima si bani" spune povestea unei prietenii neverosimile puse la încercare si chiar aproape distrusa de o poveste romantica si mai neverosimila. Combinatia de realism întunecat cu optimism nestingherit este însa în cele din urma neconvingatoare. În centrul povestii se afla Toby Grace (Michael Pitt), un tânar fara casa a carui maniere îl fac placut aproape oricui îl întâlneste. Asa se întâmpla si cu Les Galantine (Steve Buscemi), un nemilos "paparazzo" care îl ia la el acasa pe Toby si îi devine prieten si mentor.

Les traieste vânând vulnerabilitatile persoanelor faimoase si Toby - o vreme cel putin - este încântat sa faca la fel. Conflictele între cei doi apar însa atunci când Toby începe sa depaseasca granita dintre obscuritate si celebritate. Paseste în aceasta directie atunci când are ocazia sa o întâlneasca pe diva muzicii pop K'Harma Leeds (Alison Lohman), o tânara de care i-a placut de mult timp. Din fericire pentru Toby, si ea pare prinsa de farmecul lui, ca toti ceilalti, iar romanta dintre cei doi se înfiripa rapid. Lucrurile devin confuze pentru Les, care, în ciuda insistentei lui ca cei bogati si faimosi sunt asemenea tuturor celorlalti, are de facut fata tranzitiei de la periferie spre interiorul acelei lumi.

Jocul actoricesc este bun. Nimeni la urma urmei nu poate juca mai bine o viata josnica decât Buscemi, în timp ce Pitt da inocenta personajului sau. Scenariul are de asemenea punctele lui bune, în special când diseca anumite aspecte ale industriei muzicale contemporane. Dar tonul filmului variaza deranjant de la cinism la o indulgenta ireala. Valorile promovate sunt de asemenea pe alocuri problematice.

Filmul contine expresii vulgare, umor nepotrivit, nuditate, relatii sexuale între persoane necasatorite. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=482