www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=48

Regia:Mathieu Kassovitz
Roluri principale:Halle Berry, Penelope Cruz, Robert Downey jr.
Gen:Horror, Thriller
Durata:95
Producator:Dark Castle Entertainment, Warner Bros.
Premiera în România:16.01.2004

Mathieu Kassovitz ne propune un thriller psihologic în filmul "Gothika", ce din pacate nu straluceote ca fir logic, având multe goluri oi neclarita?i. Kassovitz încearca sa exploreze zone ascunse ale min?ii umane, sco?ând o poveste cu depravari sexuale oi fapte supranaturale. Regizorul se dovedeote maestru în a ?ine audien?a în suspans, în a da fiori de ghea?a în timpul multor scene, dar toate acestea sunt praf în ochi pentru a nu conotientiza saracia scenariului

Hale Berry interpreteaza rolul Dr. Miranda Grey, un psiholog criminalist ce lucreaza într-un pavilion psihiatric al unei închisori de femei, în care so?ul ei (Charles Dutton) este administrator oef. Ra?iunea este principala regula a vie?ii Mirandei, fapt de care suntem convinoi înca din scena de deschidere a filmului în care ea catalogheaza discursul satanic al unei paciente a ei (Penelope Cruz) ca fiind unul al unei min?i nebune, pentru a decoperi doar mai târziu adevarurile negre ascunse în acesta.

Dupa o întâlnire misterioasa cu o enigmatica fata, pe drumul spre casa, cu maoina, pe timp de ploaie, Miranda se trezeote de partea cealalta a sticlei - literalmente - acum ea fiind internata în închisoare, ca suspect principal în cazul oribilei crime careia i-a cazut victima so?ul ei. Având în minte doar fragmente disparate din noaptea cu pricina, oi bântuita fiind de vedeniile fantomatice ale fetei de pe strada, Miranda începe sa refaca pas cu pas ce s-a întâmplat de fapt atunci. Robert Downey Jr. joaca rolul unui coleg al ei, atrasa de ea, oi care o ajuta sa se salveze. Dar pentru a descoperi adevarul, Miranda trebuie sa îoi abandoneze presupunerile logice oi sa se lase pe mâna for?elor fantasmagorice care se folosesc de ea în contul unei serii de crime de nedescris care au ramas nepedepsite.

Berry joaca bine rolul de disperata, de femeie dezorientata care se lupta sa evite ca mintea sa îi cada în nebunie. Dar de fapt cam aceasta este figura ei pe tot parcursul filmului: de speriata, confuza, oocata. Filmul con?ine scene sexuale, fie la duo, fie violuri, care îl transforma într-un fel de film "tipe-mioto-dupa-gratii" de calitate slaba. Cel mai reuoit element al filmului este închisoarea în sine, cu celule ca niote cripte oi cu coridoare întortocheate, cam ca mintea Mirandei.

Datorita unor scene violente cu mult sânge, scenelor sexuale oi folosirii pe alocuri a unui limbaj vulgar, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=48