www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=478

Charlie Wilson's War

Regia:Mike Nichols
Roluri principale:Tom Hanks, Julia Roberts
Durata:97
Producator:Good Time Charlie Productions
Premiera în România:08.02.2008

Comedia "Razboiul lui Charlie" este de asemenea o complicata drama politica bazata pe evenimente reale. Povestea filmului este, la fel ca oi protagonistul, deopotriva vioaie oi serioasa, atragatoare dar încurcata din punct de vedere moral. La începutul anilor 1980, Charlie Wilson (Tom Hanks) a fost un obscur dar puternic congresman texan, pasionat de whisky, cazinouri oi companie îndoielnica. Mult mai mult decât majoritatea colegilor lui, însa, a ajuns interesat de situa?ia critica a poporului afgan dupa ce ?ara lor a fost invadata de sovietici începând din 1979.

Îi împartaoeote preocuparile oi intui?ia lui cu privire la poten?ialele avantaje ale unei înfrângeri a Rusiei bogata, în aparen?a pioasa socialista Joanne Herring (Julia Roberts). Împreuna formeaza un duo puternic, Wilson reuoind sa adune sume tot mai mari prin intermediul Congresului oi Herring asigurându-se ca sunt de partea lor to?i cei de care au nevoie. Între timp se leaga între ei oi o rela?ie ocazionala.

Între timp, la sediul CIA, capabilul dar schimbatorul agent Gust Avrakotos (Philip Seymour Hoffman), din cauza modului sau grosolan oi conflictual de a se purta cu superiorii lui, se "ofileote" de ani de zile fara o misiune reala. Descoperind în Wilson un spirit înrudit, Avrakotos începe în curând sa ac?ioneze în direc?ia realizarii unei neverosimile alian?e între lideri israelieni oi arabi dornici sa colaboreze în spatele scenei pentru a furniza bani oi arme pu?in cunoscu?ilor pe atunci luptatori mujahedini.

Filmul regizorului veteran Mike Nichols relateaza cu abilitate aceste evenimente, iar distribu?ia este uniform convingatoare. Scenariul prezinta discrepan?a între stilul de via?a dezonorant al personajului principal, înfa?ioat uneori destul de explicit, oi realizarea lui istorica. Totuoi faptul ca suntem invita?i sa scuzam primul în lumina celei de-a doua este cu siguran?a problematic. Ca o vie prezentare cinematografica a unui capitol crucial din istoria americana recenta, însa, "Razboiul lui Charlie" îoi atinge obiectivele.

Filmul con?ine nuditate feminina par?iala, sugerarea unor rela?ii sexuale nemaritale, consum de droguri, umor cu caracter sexual, dialog lipsit de respect, limbaj vulgar oi necizelat, oi scene cu copii rani?i. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=478