www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=477

Regia:Jason Reitman
Roluri principale:Jennifer Garner, Ellen Page
Gen:Comedie, Drama
Durata:96
Producator:Fox Searchlight Pictures
Premiera în România:08.02.2008

"Juno" este o inteligenta, hazlie oi în cele din urma emo?ionanta comedie-drama cu un puternic mesaj pro-life. Juno (excelent interpretata de Ellen Page) este o adolescenta de 16 ani care descopera ca este însarcinata dupa ce l-a sedus oarecum pe timidul ei coleg de clasa Paulie (Michael Cera). Dupa ce îoi ia un test de sarcina de la farmacie (aici este o scena destul de dezagreabila cu înfumuratul farmacist interpretat de Rainn Wilson) oi afla ca este însarcinata, se decide sa avorteze. Dar este atât de neplacut impresionata de indiferen?a clinicii de avorturi încât se hotaraote categoric sa nu o mai faca, oi îoi promite copilaoul care se va naote unui cuplu din înalta societate care nu poate avea copii, Mark (Jason Bateman) oi Vanessa (Jennifer Garner), care îoi doresc sa adopte oi au dat un anun? într-un ziar local.

Complica?iile apar atunci când afla ca mariajul dintre Mark oi Vanessa nu este chiar atât de trainic, oi deoi Vanessa îoi doreote cu disperare un copil, compozitorul Mark - cu care Juno leaga o rela?ie platonica pornind de la admira?ia lor comuna pentru anumite trupe de rock oi filme de groaza - nu simte la fel. Juno este înspaimântata sa afle ca Mark se gândeote sa divor?eze de Vanessa, oi îl implora sa nu o faca. În acelaoi timp, Juno îoi da seama ca sentimentele ei pentru Paulie sunt în continuare puternice. Toate acestea conduc la o desfaourare oarecum surprinzatoare a ac?iunii, corecta din punct de vedere moral.

Interpretarile sunt de calitate, inclusiv cele ale lui J.K. Simmons oi Allison Janney în rolurile tatalui oi mamei vitrege ai fetei - care o sprijina mult oi în mod surprinzator nu o judeca. Uimirea lui Garner când afla ca bebeluoul "ei" a miocat pentru prima oara, în timp ce îngenuncheaza oi vorbeote cu pântecele lui Juno, este un special moment magic. Din pacate, scenariul ironic al lui Diablo Cody con?ine un nivel ridicat de înjuraturi la eroina lui principala, dar miezul dulce oi plin de sentimente al filmului prevaleaza asupra acestui aspect.

Filmul con?ine limbaj necizelat, vulgar oi înjuraturi, o remarca lipsita de respect, sugerarea unei rela?ii premaritale la adolescen?i cu nuditate par?iala, sarcina în afara casatoriei, discu?ii pe teme sexuale oi divor?. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=477