www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=466

Moliere

Regia:Laurent Tirard
Roluri principale:Romain Duris, Ludivine Sagnier
Durata:120
Producator:Fidelite Productions
Premiera în România:21.12.2007

O vesela oi speculativa explorare a unei perioade critice din via?a marelui dramaturg oi geniu al satirei comice al Fran?ei, filmul "Moliere" începe cu actorul de 22 de ani care viseaza sa ajunga autor, Jean-Baptiste Poquelin (Romain Duris), aruncat în închisoare din cauza datoriilor. Aceasta atractiva oi imaginativa fic?iune istorica ne arata ca în urmatoarele câteva luni, Jean-Baptiste (care îoi va schimba numele în Moliere, pentru a nu-oi face de ruoine familia cu profesia lui) dispare misterios din Paris, pentru a se reîntoarce un om oi un artist transformat.

În fic?iunea filmului, un bogat om de afaceri, Monsieur Jourdain (Fabrice Luchini), îi plateote lui Jean-Baptiste cau?iunea, oi apoi îi cere sa îl înve?e cum sa scrie o piesa de teatru - oi de asemenea cum sa joace în ea. Tânarul Moliere trebuie sa jure ca va pastra secretul cu privire la acest aranjament oi este adus în casa lui Jourdain deghizat în preot, însarcinat cu a-l înva?a pe cel mai mic dintre copiii familiei credin?a oi morala. Moliere îoi însuoeote într-o oarecare masura limbajul bisericesc cu rezultate comice, oi la un moment dat improvizeaza propria lui versiune pentru Tatal nostru.

airetlicul este menit sa o ?ina în cea?a pe Madame Jourdain (Laura Morante), deoarece cu piesa lui proprie, Jourdain cauta sa o impresioneze, oi în cele din urma sa o seduca, pe Marchiza Celimene (Ludivine Sagnier), care gazduieote un salon aristocratic. În maoina?iunile lui, Jourdain este atât ajutat cât oi pacalit de nobilul sarac Dorante (Edouard Baer), care la rândul sau urmareote sa îoi însoare fiul cu fiica lui Jourdain oi astfel sa fie partao oi el la averea acestei familii. Jourdain îi da lui Moliere numele Tartuffe (Impostorul), care este numele uneia dintre cunoscutele lucrari de mai târziu ale autorului. Aventurile lui comice oi în cele din urma salvatoare din punct de vedere moral din casa lui Jourdain îi vor oferi lui Moliere materia prima oi inspira?ia pentru cele mai mari crea?ii artistice ale sale în care comedia se împleteote cu complexita?ile sufletului uman.

Filmul regizorului oi co-scenaristului (alaturi de Gregoire Vigneron) Laurent Tirard da astfel o întorsatura amuzanta temei artei care imita via?a. Înfumurarea oi ipocrizia lui Dorante oi a lui Jourdain sunt transformate într-un spectacol încântator, lec?iile de actorie ale celui din urma oferind unele dintre cele mai comice momente ale filmului. Amândoi primesc în cele din urma ceea ce merita. Iar Moliere ajunge sa cucereasca inima Madamei Jourdain, dupa ce aceasta da din greoeala peste câteva pagini din scrierile lui romantice pline de pasiune. Urmeaza însa complica?iile.

Filmul con?ine limbaj necizelat oi cu conota?ii sexuale, o anumita lipsa de respect liturgica oi doctrinala, precum oi scene cu uoor caracter sexual, sugerând o rela?ie adultera prezentata romantic. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=466