www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=464

Fred Claus

Regia:David Dobkin
Roluri principale:Vince Vaughn, Paul Giamatti, Kevin Spacey
Durata:116
Producator:Silver Pictures
Premiera în România:28.12.2007

Sezonul sarbatorilor de iarna beneficiaza de un film surprinzator de placut: "Fratele lui Moo Craciun" - un film în general comic oi dulce-amarui pe alocuri, despre Moo Craciun, aici Sf. Nicholas Claus (Paul Giamatti), oi fratele lui mai mare oi neglijat, Fred Claus (Vince Vaughn). Înca din copilarie, Fred, un baiat bun oi tacut, s-a aflat în umbra mai vizibilului oi mereu zâmbitorului Nick. Iar dupa ce Nicholas a ajuns sfânt, ne spune povestea, nici el oi nici familia lui nu au mai îmbatrânit.

Dupa prezentarea scurta a trecutului lor, filmul ajunge în prezent. Fred lucreaza în Chicago dar nu o duce prea bine financiar oi nici sentimental, prietena lui, Wanda (Rachel Weisz), fiind exasperata de teama de angajamente a acestuia. Fred va apela la fratele lui pentru bani, solu?ia care i se propune fiind aceea de a veni la Polul Nord pentru a lucra la jucariile de Craciun. Fred ajunge astfel în ?inutul înzapezit, dar rivalita?ile din copilarie îoi spun cuvântul. Însa grija cea mai mare a lui Nick nu o reprezinta Fred ci recele expert în eficien?a Clyde Northcutt (Kevin Spacey), care este hotarât sa închida fabrica lui Moo Craciun. În cele din urma salvarea va veni de unde nu te aotep?i: de la Fred.

Pe lânga râsete, scenariul lui Dan Fogelman ofera o poveste interesanta despre rivalitatea dintre fra?i, plina de sentiment oi caldura. La un moment Fred dat participa la o întâlnire a... Fra?ilor Anonimi, unde vom mai vedea pe cineva, nu spunem cine. Vaughn oi Giamatti sunt placu?i cu jocul lor, iar lui Spacey rolul de rau i se potriveote bine. Filmul are o atmosfera evident seculara oi în aparen?a pune accentul pe confec?ionarea jucariilor - dar ceea ce conteaza în cele din urma, fapt subliniat de final, este familia. Filmul vorbeote de asemenea despre importan?a iertarii. Pentru cei mici problema la acest film nu vine atât de la pu?inele faze deplasate cât dinspre scenariul poate prea complicat pentru ei. Pentru to?i ceilal?i filmul este recomandabil, în ciuda unor mici defecte. Timpul va spune daca va deveni un clasic de Craciun.

Filmul con?ine unele expresii necizelate oi umor mai violent, plus personaje cu rela?ii premaritale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=464