www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=463

Roluri principale:Renee Zellweger, Jerry Seinfeld
Gen:Anima?ie, Comedie, Familie
Durata:90
Rating:A-I (AP)
Producator:DreamWorks SKG
Premiera în România:21.12.2007

"Bee Movie" ar putea sa faca pentru albine ceea ce "Ratatouille" a facut pentru oobolani. Filmul, ideea originala a lui Jerry Seinfeld, este o încântatoare aventura animata având în centru o curajoasa albina, Barry (voce Seinfeld), care, dupa absolvire, afla ca îoi va petrece întreaga via?a ca albina lucratoare într-o slujba plictisitoare la stupul Honex Corp., perspectiva care nu îl atrage deloc. Spre consternarea parin?ilor lui, Janet (Kathy Bates) oi Martin (Barry Levinson), muncitori destoinici, Barry declara ca vrea mai mult de la via?a. Aoadar, când echipa numita Pollen Jocks, care se ocupa de polenizare, îi propune o expedi?ie în afara stupului, el accepta cu bucurie.

Din acest punct, filmul îoi accelereaza ac?iunea. Dupa un tur aerian deasupra Manhattan-ului este gata sa o sfâroeasca lovit de o minge de tenis oi mai apoi de de?inatorul ei, Ken (Patrick Warburton). Salvat de aoa-zisa prietena florareasa a lui Ken, Vanessa (Renee Zellweger), Barry se întoarce pentru a-i mul?umi acesteia pentru fapta buna. Uimita la început ca o albina poate sa vorbeasca (în universul filmului, toate albinele pot sa vorbeasca, dar protocolul le interzice sa vorbeasca cu oamenii), mai apoi ea se împrieteneote cu el. Înso?ind-o într-o zi la supermagazin, Barry este oocat sa vada borcane cu miere, oi îi intra în cap faptul ca oamenii exploateaza toata munca depusa de confra?ii lui albine, care lucreaza din greu. Aoa ca îoi propune sa schimbe situa?ia.

Cu ajutorul Vanessei, el aduce cazul în tribunal, unde lupta împotriva avocatului corupt al industriei mierii, Layton T. Montgomery (John Goodman). Nu vom dezvalui finalul procesului sau ceea ce urmeaza, dar între elementele importante din tribunal se afla marturia actorului Ray Liotta, care în fic?iunea filmului oi-a împrumutat numele unei linii de miere, oi a cântare?ului Sting, care a facut obraznicia, în opinia lui Barry, sa îoi ia numele de la o caracteristica distinctiva a albinelor - "sting" înseamna "a în?epa" (ambele vedete îoi împrumuta vocile pentru personajele lor din film, ca oi Larry King, într-un alt context).

Scenariul filmului este adesea foarte hazliu, cu mai multe jocuri de cuvinte legate de albine decât a?i crede ca sunt posibile. Între cei care oi-au împrumutat vocile se numara oi Chris Rock - ?ân?arul Mooseblood, Oprah Winfrey - judecatoarea, Rip Torn - oeful echipei Pollen Jocks, Matthew Broderick - Adam, prietenul lui Barry, oi mul?i al?ii. De asemenea, scenariul ofera o pre?ioasa lec?ie ecologica (albinele care polenizeaza sunt esen?iale pentru existen?a noastra, deoi nu prea ne gândim la aceasta, oi filmul demonstreaza cum anume). Toate acestea fac din film o distrac?ie potrivita pentru întreaga familie, înscriindu-se poate chiar în primul rând al filmelor clasice de anima?ie.

Exista câteva remarci rautacioase oi o singura expresie necizelata. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=463