www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=462

Regia:Tim Hill
Roluri principale:Jason Lee
Gen:Animatie, Comedie, Familie
Durata:85
Producator:Bagdasarian Productions
Premiera în România:14.12.2007

Cunoscutele personaje de desene animate, veveritele Alvin (voce Justin Long), Simon (voce Matthew Gray Gubler) si Theodore (voce Jesse McCartney) revin - de aceasta data, în animatie generata pe computer - pentru a cânta si dansa chiar si rap în filmul "Alvin si veveritele". Pe lânga aceasta, ele transmit câteva mesaje pe care parintii le vor aprecia.

Când Dave Seville (Jason Lee), care viseaza sa devina un faimos compozitor, aduce acasa din greseala trei veverite care s-au furisat într-un cos cu briose, vrea sa le dea afara. Descoperind însa faptul ca ele nu doar vorbesc, ci si cânta, îsi schimba parerea si le lasa sa ramâna. Noii lui tovarasi îl inspira în curând pe Dave sa scrie un cântec de Craciun. De asemenea în conving pe scepticul lui prieten, producatorul muzical Ian (David Cross), sa îi lase sa îl înregistreze, cu rezultate spectaculoase. Întelegând ca Dave nu a trecut înca peste relatia cu Claire (Cameron Richardson), fosta lui prietena fata de care nu si-a putut lua un angajament, veveritele încearca si sa îl ajute sa reaprinda flacara povestii lor de dragoste.

Petrecând timpul cu Dave, cele trei animalute - în special sensibilul Theodore, care are cosmaruri - încep sa îl priveasca pe acesta ca pe o figura paterna. Dar acelasi instinct ce l-a facut sa se îndeparteze de Claire îl retine din nou pe Dave, care le trimite pe veverite înapoi în padure. Atitudinea lui le face pe acestea vulnerabile fata de manipularile lui Ian. Si în aceasta consta conflictul pentru restul povestii. Comedia împletita cu muzica a regizorului Tim Hill este plina de haos distractiv. Dar acest film are de asemenea câteva mesaje serioase despre solidaritatea în familie si respectarea regulilor, de care micii spectatori pot profita daca sunt atenti.

Filmul contine putin umor necizelat si vulgar. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=462