www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=459

Regia:Ridley Scott
Roluri principale:Russell Crowe, Denzel Washington
Gen:Crima, Drama, Thriller
Durata:157
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:07.12.2007

"Gangster american" este un film inspirat dupa evenimente reale, ce se desfaooara în New York, în perioada razboiului dus de americani în Vietnam. Poli?istul Richie Roberts (Russell Crowe) este atât de cinstit încât când gaseote un camion cu un milion de dolari îl returneaza spre râsul celor care se afla de ambele par?i ale legii. Via?a lui personala nu are însa aceeaoi coloana vertebrala, iar so?ia lui, Laurie (Carla Gugino), îl va parasi în final.

Când este recrutat de federali pentru a investiga o afacere cu droguri, cautarile îl conduc la celebrul rege al drogurilor Frank Lucas (Denzel Washington), cândva ucenicul oi ooferul capului bandei criminale din Harlem, Ellsworth "Bumpy" Johnson (Clarence Williams III), a carui moarte subita l-a condus pe Lucas spre construirea unui imperiu propriu. Lucas transporta heroina din Vietnam în SUA în sicriele solda?ilor deceda?i în lupte, el pozând într-un familist cinstit. Banda lui Lucas este formata din rudele sale din Carolina de Nord, unde a crescut el în saracie. Dintre aceotia sa îi amintim pe fra?ii lui Lucas, Huey (Chiwetel Ejiofor) oi Turner (raperul Common), oi nepotul Stevie (T.I. în lumea hip-hop). Frank îi aduce în nord oi, împreuna cu mama sa (Ruby Dee), se aoaza într-o vila din Briarcliff Manor, N.Y.

Lucas se îndragosteote oi se însoara cu o fosta Miss Puerto Rico, Eve (Lymari Nadal), care accepta afacerile acestuia fara sa puna întrebari. Angajatele lui Lucas prelucreaza heroina în pielea goala, pentru a nu avea unde sa ascunda din ea daca vor sa fure. Drogurile lui sunt mai pure oi mai ieftine decât ale competitorilor, ceea ce îl va propulsa pe o pia?a dominata de mafia italiana. El este însa un negru, oi unii poli?ioti nu pot crede ca un negru se poate descurca atât de bine într-un domeniu rezervat italienilor.

Fara sa aduca ceva nou sau extraordinar, filmul regizorului Ridley Scott oi scenaristului Steven Zaillian ofera o interesanta poveste despre un criminal prosper oi un luptator onest, capturând spiritul tumultuos al acelor vremuri. Crowe oi Washington sunt în forma buna, alaturi de presta?iile lor notabile fiind oi cele ale lui Cuba Gooding Jr., rivalul lui Lucas, Nicky Barnes, oi Armand Assante ca mafiotul Dominic Cattano. Filmul cauta sa nu exagereze cu punerea pe piedestal a lui Lucas, aratând cu cât sânge rece era capabil de crime. În ciuda finalului cumva rascumparator, filmul este în principal violent oi urât, asemenea acelor vremuri.

Filmul con?ine multe expresii vulgare oi blasfemii, epitete rasiale, nuditate feminina, adulter, violen?a, crime, sinucidere, tortura oi folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=459