www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=457

Regia:Robert Redford
Roluri principale:Tom Cruise, Meryl Streep, Robert Redford
Gen:Drama, Thriller, Razboi
Durata:88
Producator:Andell Entertainment
Premiera în România:30.11.2007

Numele ilustre ale lui Robert Redford, Meryl Streep oi Tom Cruise promit o drama solida oi o pozi?ie de frunte în box-office. Dar "Leii mor pentru miei" se dovedeote în final o bine-inten?ionata dar în cele din urma statica pledoarie împotriva complacerii, ceea ce nu îl va face prea popular. Exista în esen?a trei poveoti paralele. Senatorul Jasper Irving (Tom Cruise) încearca sa dezvaluie o poveste-bomba despre o noua ini?iativa militara a SUA în Afganistan scepticei reporteri?e Janine Roth (Meryl Streep), care mai apoi ia decizia - spune ea ca din motive morale - sa nu difuzeze cele aflate.

Idealiotii studen?i Arian (Derek Luke) oi Ernest (Michael Pena) ai profesorului de otiin?e politice Stephen Malley (Robert Redford) se hotarasc sa se alature luptei din acea ?ara pentru a pune în practica retorica profesorului lor. Mai apoi avem planul cu profesorul Malley încercând sa îoi convinga un student deziluzionat, Todd Hayes (Andrew Garfield), sa renun?e la cinism oi sa încerce sa faca ceva pentru aceasta lume. Talentul regizoral al lui Redford nu înregistreaza aici un succes, în special datorita scenariului cu prea multa vorbarie oi prea artificial al lui Matthew Michael Carnahan.

Cei trei se chinuie în van sa faca dialogurile sa sune natural, doar Streep oi Cruise reuoind sa stârneasca un oarecare interes. Luke oi Pena par niote oameni sinceri dar prostu?i, iar Garfield nu reuoeote sa fie veridic deloc. În plus Redford oi Streep, care joaca pentru prima oara împreuna dupa celebrul "Out of Africa" din 1985, nu au nici o scena împreuna, împar?ind doar afioul. Filmul pare o critica la actuala politica, dar contrabalansata de suficient patriotism pentru a nu deranja prea mult. Mesajul anti-apatie a filmului, oricât de meritoriu este, nu reuoeote sa dea filmului prea multa valoare.

Filmul con?ine expresii necizelate, câteva blasfemii, violen?a de razboi. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=457