www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=456

Regia:Robert Zemeckis
Roluri principale:Angelina Jolie, Ray Winstone
Gen:Aventuri, Anima?ie, Fantastic
Durata:114
Producator:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:30.11.2007

Îmbunata?ind tehnica de captura a miocarilor, folosita deja în "Polar Express", regizorul Robert Zemeckis ofera o versiune deosebita a unui stravechi poem din literatura anglo-saxona, unul sus?inut de J.R.R. Tolkien într-un celebru eseu din 1936. Noul "Beowulf" este o impresionanta anima?ie ce poate fi urmarita în 3D dar oi în tradi?ionala dimensiune 2D. Filmul începe cu sosirea razboinicului Beowulf (Ray Winstone) în Danemarca anului 507 unde îl ucide pe grotescul demon Grendel (Crispin Glover), care facea periodic incursiuni mortale în regatul sau.

Dar moartea lui Grendel nu pune capat problemelor, ci doar le complica, pentru ca mama lui (Angelina Jolie), se dovedeote a fi o provocare mai mare în dorin?a ei de a-oi razbuna fiul mort. În loc sa o ucida, Beowulf cedeaza trucurilor ei de seducere, rela?ia lor urmând a avea triste consecin?e în viitor. Zemeckis îoi permite diverse abateri dramatice de la povestea originala, dar scenariul inteligent ramâne fidel esen?ialului, inclusiv privitor la elementele creotine oi pagâne. Exista diferite elemente creotine în film, chiar daca Beowulf deplânge trecerea adevara?ilor eroi odata cu venirea "plângaciooilor" martiri creotini. Ca Beowulf vrea sau nu vrea, filmul subliniaza clar trecerea timpului pagânilor.

Per ansamblu povestea este admirabil redata. Presta?ia actoriceasca este în mod unanim buna, tehnica cu captura miocarilor dând impresia ca ei chiar joaca - nu doar cu vocea - în acest film. Reversul monedei cu aceasta tehnica este ca ea permite nuditate oi violen?a mult dincolo de limitele unor anima?ii. Unele scene de ac?iune, precum lupta cu un dragon zburator, sunt extraordinar de bine realizate. Cu ceva indulgen?a filmul ar putea fi considerat acceptabil pentru adolescen?i mai mari.

Filmul con?ine nuditate feminina oi masculina aproape integrala, apropouri sexuale, adulter, violen?a brutala oi o sinucidere. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=456