www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=454

Regia:Peter Berg
Roluri principale:Jamie Foxx, Jennifer Garner
Gen:Ac?iune, Drama, Thriller
Durata:110
Producator:Universal Pictures Corporation
Premiera în România:23.11.2007

"Regatul" este cu siguran?a un film captivant; pu?ini spectatori nu vor fi absorbi?i de el. Totuoi, mesajul final este pu?in ambiguu. Este adevarat, concluzia lui con?ine o puternica declara?ie despre inutilitatea violen?ei, dar aceasta concluzie vine dupa o scena culminanta în care violen?a razbunatoare nu putea fi prezentata mai direct. Filmul ne spune povestea neverosimila din punct de vedere politic a unei echipe de patru agen?i FBI - Ronald Fleury (Jamie Foxx), Grant Sykes (Chris Cooper), Janet Mayes (Jennifer Garner) oi Adam Leavitt (Jason Bateman) - care sunt trimioi în Arabia Saudita (regatul din titlu) pentru a investiga un atac terorist major asupra americanilor care traiesc acolo. Ei trebuie sa îoi desfaooare ancheta sub privirea vigilenta oi ini?ial suspicioasa a colonelului Faris Al Ghazi (Ashraf Barhom).

Agen?ii se trezesc imediat pierdu?i într-un labirint de loialita?i conflictuale, incapabili sa discearna prietenii de duomani. Al Ghazi, însa, se dovedeote a fi treptat atât un aliat statornic cât oi un prieten autentic, în special pentru agentul Fleury. În timp ce între cei doi barba?i se leaga o prietenie, cei doi recunoscând umanitatea lor comuna, continua ac?iunea delicata oi periculoasa de prindere a teroriotilor. "Regatul" are punctele lui morale puternice, în particular rela?ia dintre Fleury oi Al Ghazi oi mesajul final men?ionat mai sus. Dar alaturi de aceste puncte tari vine o justificare uooara, daca nu chiar o glorificare, a for?ei, care le submineaza serios.

Una este sa recunooti faptul ca mijloacele violente pot fi uneori necesare în lupta împotriva crimei, a terorismului sau a agresiunii nedrepte, oi alta sa sarbatoreoti rezultatele lor. Uneori, însa, se pare ca scenaristul Matthew Michael Carnahan oi regizorul Peter Berg le vor pe amândoua. Ei doresc ca audien?a sa petreaca cea mai mare parte a celor doua ore bucurându-se ca baie?ii rai au pa?it-o, dar apoi doresc sa îi informeze pe spectatori, cam târziu, de ce nu ar fi trebuit sa se bucure la început. Daca consisten?a morala a "Regatului" ar fi fost la fel de impresionanta ca oi interpretarile oi efectele lui speciale, ar fi fost un film grozav.

Filmul con?ine violen?a neaoteptata, cu varsare de sânge, tortura oi mult limbaj necizelat oi blasfemiator. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=454