www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=449

Regia:Gavin Hood
Roluri principale:Reese Witherspoon, Meryl Streep, Jake Gyllenhaal
Gen:Thriller
Durata:122
Producator:Anonymous Content
Premiera în România:09.11.2007

"Transfer de captivi" este un intens thriller despre o femeie americanca, Isabella (Reese Witherspoon), oi eforturile ei de a descoperi unde i se afla so?ul de origine egipteana, Anwar (Omar Metwally), un inginer chimist care a fost rapit de guvernul american la întoarcerea în SUA dupa o calatorie de afaceri. Rapitul a fost dus într-un orao nord-african, unde a fost torturat oi interogat vizavi de un atac sinucigao cu bombe. Un analist CIA de rang inferior, Douglas Freeman (Jake Gyllenhaal), primeote sarcina monitorizarii interogatoriului dupa ce ofi?erul CIA responsabil ini?ial a fost ucis.

Disperata, Isabella (însarcinata), apeleaza la un fost coleg de facultate, Alan Smith (Peter Sarsgaard), care acum lucreaza pentru proeminentul senator Hawkins (Alan Arkin) oi care descopera treptat elemente ale misterului dispari?iei lui Anwar. Între timp, Fatima (Zineb Oukach), fiica oefului poli?iei (Igal Naor) care supervizeaza interogatoriul lui Anwar, se întâlneote pe ascuns cu Khalid (Moa Khouas), un membru al unui grup extremist islamic. În cele din urma ea fuge cu Khalid, dupa ce afla profunzimea fervorii acestuia. Freeman pe de alta parte este chinuit de vinova?ie în fa?a la ce vede, oi îoi gaseote refugiu în bautura oi în bra?ele femeii cu care convie?uieote.

Gavin Hood - care ne-a oferit superbul "Tsotsi" anul trecut - ridica întrebari adevarate despre practica rapirii de catre guvern a unor straini, fara proces, o procedura anti-terorism numita "transfer extraordinar". Dar ambiguitatea din jurul so?ului egiptean din scenariul lui Kelley Sane este de-a dreptul frustranta. Protestele lui Anwar par la început absolut sincere, dar apoi credibilitatea se diminueaza. Dar ar putea fi justificata aceasta situa?ie. La urma urmei, daca este vinovat, rapirea ar putea parea justificata. Dar tipii de la CIA nu par a fi tocmai baie?i buni. Astfel, indiciile amestecate date de film pastreaza spectatorul într-o pozi?ie detaoata emo?ional.

Jocul actoricesc este placut oi este îmbucurator sa îl vedem pe Metwally - un actor new york-ez de teatru - primind un rol atât de substan?ial într-un film. Meryl Streep în rolul Corinnei Whitman, agenta de la CIA care cere interogarea lui Anwar, aminteote de raceala din "Diavolul se îmbraca de la Prada". În ciuda unor puncte slabe din scenariu, "Transfer de captivi" este un thriller reuoit.

Filmul con?ine tortura, nuditate par?iala, rela?ii în afara casatoriei, o sinucidere cu bomba. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=449