www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=445

Regia:Michael Davis II
Roluri principale:Clive Owen, Monica Bellucci
Gen:Ac?iune, Crima, Drama, Thriller
Durata:86
Producator:Montford/Murphy Production
Premiera în România:26.10.2007

De la primele minute ale filmului "Lichida?i-i" practic pâna la ultimul cadru, trasul cu pistolul nu înceteaza. Nici macar în timpul unui act sexual. Nici în timpul naoterii unui copil. Cu greu se poate gasi un film mai violent. Ac?iunea, mai mult un pretext pentru maximum de varsare de sânge, îl priveote pe un tragator de elita cu un trecut misterios, cunoscut doar ca Mr. Smith (Clive Owen). În scena de deschidere a filmului, el încearca în zadar sa salveze de un asasin o femei gravida, cu câteva momente înainte ca ea sa nasca.

Smith salveaza însa copilul oi îl duce la o fosta iubita, o prostituata pe nume DQ (Monica Bellucci). Spera ca ea va avea grija temporar de bebeluo, dar este refuzat. Când, la scurt timp dupa aceasta, nemilosul Mr. Hertz (Paul Giamatti) îi face o vizita care o sperie, oi Smith o salveaza la ?anc, DQ devine oi ea fugara, demonstrând mai târziu pasiunea ei de durata pentru Smith, oi o neaoteptata afec?iune materna pentru copil. Hertz se dovedeote a fi în fruntea unei armate de ucigaoi, cautând sa ia via?a micu?ului.

Filmul scenaristului-regizor Michael Davis este interpretat cu ironie. Cele doua personaje principale sunt adversari carismatici: Owen un erou indiferent oi Giamatti un ticalos pe care nimic nu îl opreote (intimidat doar de apelurile din partea cicalitoarei lui so?ii, pe care nu o vedem deloc), oi exista un laudabil substrat anti-ucidere. Intensitatea violen?ei, recordul de persoane ucise, oi în special numeroasele elemente imorale, sexuale oi de alt fel - de exemplu, o prostituata îmbracata, par?ial, în haine de calugari?a - împiedica însa recomandarea.

Filmul con?ine violen?a intensa cu nenumarate ucideri, torturi, rela?ii sexuale mai mult sau mai pu?in explicite, nuditate par?iala, mult limbaj vulgar oi necizelat, blasfemii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=445