www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=442

Superbad

Regia:Greg Mottola
Roluri principale:Michael Cera, Jonah Hill
Durata:114
Producator:Columbia Pictures
Premiera în România:19.10.2007

Este instructiv sa comparam comedia "Super-rai" cu unul dintre îndeparta?ii ei stramooi cinematografici, "American Graffiti" din 1973. Ambele filme au loc în decursul unei singure nop?i oi ambele urmaresc aventurile unui grup de prieteni de liceu care sunt pe punctul de a absolvi oi a o lua pe drumuri separate. Primul film - din punct de vedere cronologic -, cu ac?iunea plasata în 1962, însa, are o inocen?a oi un sim? al ordinii morale complet straine de lumea uzata oi haotica a celui de-al doilea. Mediile în care se desfaooara filmele ar putea fi foarte bine separate de câteva secole, oi nu doar de câteva decenii.

"Super-rai" are în centru prietenia dintre doi baie?i care vor absolvi în curând liceul, Seth (Jonah Hill) oi Evan (Michael Cera), care, facând echipa cu Fogell (Christopher Mintz-Plasse), pornesc sa le cucereasca pe fetele viselor lor, Jules (Emma Stone), Becca (Martha MacIsaac) oi Nichola (Aviva). Pentru a fi primi?i la o petrecere cu fetele, cei trei prieteni trebuie mai întâi sa faca rost de bauturi, folosind o carte de identitate falsa. Acest fapt îi aduce în contact cu doi poli?ioti comic de imaturi, ofi?erii Slater (Bill Hader) oi Michaels (Seth Rogen). În timp ce Fogell merge cu poli?iotii într-un rond nebunatic prin orao, Seth oi Evan se trezesc în mijlocul unei petreceri pentru adul?i. Cei trei se reunesc în cele din urma oi ajung la petrecerea la care ar fi trebuit sa mearga, dar încheierea nop?ii nu este chiar ceea ce oi-au dorit ei.

Filmul regizorului Greg Mottola, scris oi produs de Rogen oi Evan Goldberg, este aproape non-stop vulgar, cu greu gasindu-se o replica din dialog care sa nu con?ina un cuvânt vulgar. Exista o sclipire de moralitate în câteva dintre scene, oi legatura dintre cele doua personaje principale se arata a fi mai puternica decât orice împrejurari care o pun la încercare. De asemenea, în final, planurile protagoniotilor de cucerire sexuala eoueaza, oi cel pu?in în cazul unuia dintre ei, este rezultatul unei alegeri morale destul de respectabile.

Filmul con?ine mult limbaj vulgar oi necizelat; activitate sexuala premaritala; umor scârbos oi cu tenta sexuala; imagini porno; consum de alcool de catre minori; folosire de droguri; oi o scena cu violen?a tulburatoare. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=442