www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=440

Regia:Rob Zombie
Roluri principale:Malcolm McDowell, Brad Dourif
Gen:Horror
Durata:109
Producator:Dimension Films
Premiera în România:19.10.2007

Unul dintre punctele tari ale filmului de groaza al lui John Carpenter din 1978, "Halloween", a constat în subtilitatea lui. Filmul sugera, mai mult decât arata, amenintarea ridicata de raufacatorul bolnav de psihoza Michael Myers. De asemenea reusea sa genereze un maximum de suspans si teama cu minimum de varsare de sânge, judecând dupa standardele de astazi. (De notat însa ca Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani tot l-a clasificat cu "O".) Aceasta ratie de violenta este rasturnata în re-ecranizarea realizata de regizorul-scenarist Rob Zombie. Acest "Halloween" este extrem de sadic, fiind plin de sânge, ucideri, tipete si disperare de moarte a victimelor sale, dintre care unele pot fi vazute târându-se pe podea în efortul lor de a scapa de soarta inevitabila.

Responsabil de ucideri este tânarul Michael Myers (Daeg Faerch) si mai apoi masiva lui versiune adulta (Tyler Mane), intrând într-un sentiment de rutina care submineaza orice suspans real. Fie ca este vorba despre tânarul Michael ucigându-l pe Ronnie (William Forsythe), prietenul mamei lui dansatoare de striptease (Sheri Moon Zombie), si mai apoi scapând de sora lui mai mare, Judith (Hanna Hall), fie ca este adultul care a reusit sa scape din sanatoriul în care a stat mult timp, pentru a-l teroriza pe psihiatrul sau, dr. Samuel Loomis (Malcolm McDowell), si pe sora lui mai mica, Laurie (Scout Taylor Compton), întreaga desfasurare este doar o alta zi la abator. În locul inventivei si hotarâtei eroine din versiunea anterioara, interpretata de Jamie Lee Curtis, avem acum o victima care abia se pricepe sa formeze 911. Ceea ce era înainte o lupta plauzibila între doi adversari pe masura, unul o masina ucigasa si altul un curajos supravietuitor, a devenit acum o vânatoare neînduplecata a unei prazi ghinioniste.

Filmul contine scene de violenta prelungita, înspaimântatoare si sângeroasa; activitate sexuala; nuditate partiala feminina; gesturi obscene; mult limbaj si umor vulgar si necizelat. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=440