www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=438

Regia:Danny Boyle
Roluri principale:Chris Evans
Gen:SF, Thriller
Durata:108
Producator:DNA Films
Premiera în România:13.04.2007

"Sunshine" (Fox Searchlight) este o poveste otiin?ifico-fantastica contemporana, un fel de "2057: Odiseea spa?iala", amplasata de data aceasta la o jumatate de secol în viitorul nostru. Poate constitui o mare atrac?ie pentru iubitorii de SF. Cei care considera filmele a caror ac?iune se petrece în spa?iul cosmic prea tehnice, prea înspaimântatoare sau prea diferite de experien?ele noastre terestre, ar putea sa îl considere oarecum copleoitor. Regizorul Danny Boyle a realizat o nara?iune proaspata care este un compendium al tradi?iei filmelor despre explorarea spa?iului, în care se înscriu "2001: Odiseea spa?iala", "Contact" oi "Alien". În timp ce odiseea din 2001 era un fel de poem cinematic cu anumite dimensiuni mistice oi implica?ii religioase, "Sunshine" este mai mult un film umanist narativ, deoi sunt puse oi probleme mistice oi religioase.

Unul dintre principalele efecte ale filmului va fi acela de a-oi invita audien?a sa reac?ioneze cu un profund sentiment de venera?ie, participând la contemplarea de catre membrii echipajului a spa?iului oi a soarelui. Exista admira?ie pentru minunile crea?iei oi pentru un atât de imens sistem de planete, sori oi galaxii. Baza acestei poveoti îl constituie faptul ca în 2057 soarele nostru este pe moarte. O expedi?ie eouata a încercat deja sa regenereze soarele. Acum o a doua expedi?ie este pe drum. Exista opt membri în echipajul de pe Icarus II (un nume de rau augur pentru o expedi?ie, daca ne amintim ca miticul Icarus a zburat prea aproape de soare, aripile i s-au topit oi a cazut pe pamânt).

Pâna în 2057, na?iunile oi-au unit for?ele pentru a trimite aceasta misiune, aoadar avem un echipaj asiatic din Japonia (Hiroyuku Sanada), Malaezia (Michelle Yeoh) oi China (Benedict Wong, un britanic). Restul (dupa accente) sunt americani, deoi, dintre actori, Cillian Murphy este irlandez, Rose Byrne australianca oi Cliff Curtis neo-zeelandez. Chris Evans oi Troy Garrity (fiul lui Jane Fonda) sunt americani autentici. Dimensiunile psihologice sunt importante. În ciuda pregatirii, tensiunile umane produc o încordare a rela?iilor. Competitivitatea masculina izbucneote. Se comit greoeli umane în situa?ii de criza. Exista apoi responsabilitatea de a încerca sa salveze întreaga omenire, oi experien?a apropierii de soare, cu lumina, caldura oi energia lui. Crizele trimit de asemenea echipajul în profunzimea eu-lui lor, a conotiin?ei, a temerilor oi a eroismului lor.

Filmul con?ine violen?a oi limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=438