www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=437

Regia:Neil Jordan
Roluri principale:Jodie Foster, Naveen Andrews
Gen:Ac?iune, Crima, Drama, Thriller
Durata:122
Producator:Silver Pictures
Premiera în România:12.10.2007

"Curaj nebanuit", un film tulburator, este povestea Ericai Bain (Jodie Foster), o prezentatoare de emisiuni de radio din New York cu o via?a de invidiat. Reflec?iile ei asupra istoriei oi culturii metropolei au facut foarte populara între ascultatori emisiunea sa, "Street Walk", în timp ce rela?ia profunda de iubire cu logodnicul ei, David Kirmani (Naveen Andrews), este o sursa de oi mai mare împlinire. Coborârea abrupta a Ericai în nenorocire începe atunci când ea oi David sunt ataca?i brutal în timp ce îoi plimba câinele în Parcul Central. David este ucis iar Erica este atât de grav ranita încât ramâne în coma timp de câteva saptamâni.

Deoi îoi revine încet de pe urma efectelor fizice ale incidentului, se pare ca cicatricele ei psihologice nu se vor vindeca niciodata. Plângând pierderea lui David oi a viitorului lor împreuna, oi paralizata de teama de strazile pe care odinioara îi placea sa hoinareasca, Erica pare sa fi pierdut totul. Dorind cu disperare sa se simta din nou în siguran?a, ea îoi cumpara ilegal o arma pe care o poarta la ea. Deoi prima data o foloseote pentru a se auto-apara, Erica devine treptat un justi?iar novice, cautându-i pe raufacatori oi împar?ind propria ei versiune sumara de dreptate.

În timp ce misteriosul justi?iar (despre care to?i cred ca este un barbat) începe sa domine prima pagina a ziarelor, detectivul de poli?ie Sean Mercer (Terrence Howard) este hotarât sa îl prinda. Un fan al emisiunii Ericai, Mercer apeleaza la ea pentru a prezenta competent povestea. Ceea ce începe ca o rela?ie strict profesionala se dezvolta însa rapid în ceva mult mai profund oi mai complex.

"Curaj nebanuit" este o medita?ie tulburatoare despre efectele corozive ale fricii, oi despre consecin?ele poten?ial oi mai distructive ale absen?ei complete a acesteia. Regizat de Neil Jordan, filmul are practic toate elementele unei mari opere de arta, cu o singura excep?ie izbitoare. Pentru a justifica unele dintre alegerile pe care le fac personajele sale, "Curaj nebanuit" abandoneaza - oi îoi invita oi audien?a sa o faca - acel angajament ferm fa?a de valorile umane fara de care nici arta oi nici civiliza?ia în sine nu ar putea sa dureze. Minutele finale ale filmului - despre care nu spunem nimic aici - împiedica recomandarea filmului.

Filmul con?ine violen?a brutala cu sânge, rela?ii sexuale sugerate, nuditate feminina par?iala oi limbaj extrem de grosolan. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=437