www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=435

Regia:Peter Webber
Roluri principale:Gaspard Ulliel, Li Gong
Gen:Drama, Horror, Thriller
Durata:117
Producator:Young Hannibal Productions Ltd.
Premiera în România:12.10.2007

Psihopa?ii - asemenea eroilor - se fac, nu se nasc astfel. Aceasta o sugereaza "Hannibal: În spatele maotii", care precede "Tacerea mieilor", un film ce inten?ionat face neclara distinc?ia dintre comportamentul criminal oi comportamentul eroic. Bazat pe al patrulea roman al lui Thomas Harris despre canibalicul Hannibal Lecter - interpretat de Anthony Hopkins în thriller-ul din 1991 oi în cele doua urmari - noua produc?ie urmareote evolu?ia personajului central din copilaria sa în Lituania ocupata de nazioti oi pâna când ajunge adult, explicând comportamentul sau prin tinere?ea traumatizanta petrecuta printre ucideri în masa. Scenele de început ne prezinta un Hannibal (Aaron Thomas) orfan, for?at sa fie martor al unei crime oribile careia îi cade victima sora lui mai mica, Mischa (Helena-Lia Tachovaska). Naziotii conduoi de Grutas (Rhys Ifans) nu sunt deci doar autorii crimei ci oi cei care l-au pus pe micul baiat pe drumul spre nebunia care urmeaza.

Majoritatea filmului ni-l prezinta însa pe tânarul Hannibal (jucat acum de debutantul francez Gaspard Ulliel), care - dupa ce a scapat dintr-un orfelinat sovietic oi a urmat o ocoala de medicina din Paris - începe sa îi urmareasca oi sa îi elimine pe ucigaoii surorii lui. Filmul mai prezinta oi aventura lui Hannibal cu o vaduva japoneza, Lady Murasaki (Gong Li), care îl ia lânga ea oi îl înva?a cum sa mânuiasca sabia. "Tacerea mieilor" - deoi tratând un subiect la fel de oribil - a fost un thriller inteligent oi stilat. Noul film al regizorului Peter Weber este însa un clasic film despre razbunare. Scenariul, semnat de autorul car?ii, trece de la o crima la alta, fara sa intre în complexitatea caracterului lui Hannibal oi fara sa exploreze natura raului. Spre deosebire de Hopkins, Ulliel este cam oters.

Filmul con?ine mult sânge oi violen?a sadica, razbunare, imagini oribile precum decapitari, canibalism sugerat, expresii vulgare oi referin?e sexuale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=435