www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=435

Regia:Peter Webber
Roluri principale:Gaspard Ulliel, Li Gong
Gen:Drama, Horror, Thriller
Durata:117
Producator:Young Hannibal Productions Ltd.
Premiera în România:12.10.2007

Psihopatii - asemenea eroilor - se fac, nu se nasc astfel. Aceasta o sugereaza "Hannibal: În spatele mastii", care precede "Tacerea mieilor", un film ce intentionat face neclara distinctia dintre comportamentul criminal si comportamentul eroic. Bazat pe al patrulea roman al lui Thomas Harris despre canibalicul Hannibal Lecter - interpretat de Anthony Hopkins în thriller-ul din 1991 si în cele doua urmari - noua productie urmareste evolutia personajului central din copilaria sa în Lituania ocupata de nazisti si pâna când ajunge adult, explicând comportamentul sau prin tineretea traumatizanta petrecuta printre ucideri în masa. Scenele de început ne prezinta un Hannibal (Aaron Thomas) orfan, fortat sa fie martor al unei crime oribile careia îi cade victima sora lui mai mica, Mischa (Helena-Lia Tachovaska). Nazistii condusi de Grutas (Rhys Ifans) nu sunt deci doar autorii crimei ci si cei care l-au pus pe micul baiat pe drumul spre nebunia care urmeaza.

Majoritatea filmului ni-l prezinta însa pe tânarul Hannibal (jucat acum de debutantul francez Gaspard Ulliel), care - dupa ce a scapat dintr-un orfelinat sovietic si a urmat o scoala de medicina din Paris - începe sa îi urmareasca si sa îi elimine pe ucigasii surorii lui. Filmul mai prezinta si aventura lui Hannibal cu o vaduva japoneza, Lady Murasaki (Gong Li), care îl ia lânga ea si îl învata cum sa mânuiasca sabia. "Tacerea mieilor" - desi tratând un subiect la fel de oribil - a fost un thriller inteligent si stilat. Noul film al regizorului Peter Weber este însa un clasic film despre razbunare. Scenariul, semnat de autorul cartii, trece de la o crima la alta, fara sa intre în complexitatea caracterului lui Hannibal si fara sa exploreze natura raului. Spre deosebire de Hopkins, Ulliel este cam sters.

Filmul contine mult sânge si violenta sadica, razbunare, imagini oribile precum decapitari, canibalism sugerat, expresii vulgare si referinte sexuale. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=435