www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=427

Regia:Garry Marshall
Roluri principale:Jane Fonda, Lindsay Lohan, Felicity Huffman
Gen:Comedie, Drama, Romantic
Durata:113
Producator:Universal Pictures
Premiera în România:14.09.2007

În cel mai recent film al ei, Jane Fonda întruchipeaza o femeie pe nume Georgia; orice spune ea se face, de aici titlul "Bunica-i oefa", o drama cu sporadice momente comice. Tematoarea de Dumnezeu Georgia - care la propriu spala cu sapun gura oricui ia în zadar numele Domnului - este mama alcoolicei oi înraitei fumatoare Lilly (Felicity Huffman). Aceasta nu mai otie ce sa faca cu rebela ei fiica Rachel (Lindsay Lohan), oi în scena de deschidere a filmului le vedem pe Rachel oi Lilly în drum spre oraoelul Hull din Idaho.

Lilly s-a decis sa o lase pe Rachel cu bunica Georgia, considerând ca voin?a de fier a acesteia, împreuna cu lunga sa lista de "reguli", o va schimba pe sfidatoarea ei fiica de 17 ani. Georgia este o persoana grijulie sub exteriorul ei rigid, dupa cum vedem din felul în care se poarta cu doi baie?i din vecini care o ajuta cu treburile casei. Rachel este obraznica cu Georgia înca din primul moment în care se întâlnesc, dar atitudinea ferma a bunicei da roade, oi fata nu îndrazneote sa spuna nu când afla ca aceasta i-a aranjat o slujba de vara, sa lucreze pentru un chipeo vaduv, Simon (Dermot Mulroney), ai carui copii oi so?ie au pierit într-un accident de maoina cu câ?iva ani în urma. El este veterinarul oraoului care, ocazional, trateaza oi oameni. Cu ani în urma, avusese o rela?ie cu Lilly.

Rachel îl întâlneote pe Harlan (Garrett Hedlund), care va pleca în curând pentru activitate misionara mormona, oi îl seduce într-o barca - spre consternarea prietenei lui Harlan, care le pune pe prietenele ei sa o spioneze pe Rachel, acum considerata a fi stricata oraoului, pentru a preveni ca acest lucru sa se mai întâmple. Rachel exceleaza ca asistenta a lui Simon, dar în curând îi dezvaluie acestuia ca a fost abuzata sexual de la vârsta de 12 ani de catre tatal ei vitreg, Arnold (Cary Elwes). Acest lucru pare a explica comportamentul ei aberant. Dar spune oare adevarul? Aceasta este intriga pentru restul ac?iunii filmului. Abia spre final lucrurile ni se vor dezvalui aoa cum sunt.

Cele trei actri?e din rolurile principale joaca bine, în special Lohan care înfa?ioeaza impresionant sufletul ranit de sub bravada ei. Filmul transmite în cele din urma un mesaj pro-familie, alaturi de altele admirabile privind legaturile inter-genera?ionale oi iertarea. Filmul con?ine material cu caracter puternic sexual, deoi fara nuditate, sugerarea unor rela?ii sexuale la o vârsta minora, limbaj vulgar oi necizelat oi blasfemii, violen?a domestica, oantaj, consum puternic de alcool oi referin?e la droguri. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=427