www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=426

Roluri principale:Janeane Garofalo, Patton Oswalt
Gen:Anima?ie, Comedie, Familie
Durata:110
Rating:A-I (G)
Producator:Pixar Animation Studios
Premiera în România:07.09.2007

Ratatouille este un nou film de anima?ie american care foloseote Parisul ca fundal pentru aventurile unor creaturi cu patru picioare. Eroul este Remy, un simpatic oi slabu? ooarece (voce Patton Oswalt), al carui vis este sa ajunga bucatar. Inspirat de defunctul bucatar Auguste Gusteau (Brad Garrett), al carui moto era "oricine poate gati", Remy încearca sa fure câteva ingrediente din bucataria unei bunicu?e. Remy oi to?i ceilal?i ooareci trebuie sa se fereasca de un ouvoi produs de furtuna, oi el ajunge sa fie separat de aceotia.

Calauzit de spiritul lui Gusteau (imagina?ia lui Remy, nu este într-adevar o fantoma), el ajunge în curând în restaurantul foarte bine cotat al defunctului bucatar, unde nu rezista sa nu îmbunata?easca supa, care desigur ajunge sa fie extrem de apreciata de clien?i. Meritele pentru aceasta supa sunt atribuie angajatului restaurantului care se ocupa de resturile menajere, Linguini (Lou Romano), oi dupa ezitari ini?iale, perechea decide sa lucreze împreuna, Remy ascunzându-se sub boneta de bucatar a lui Linguini oi îndrumându-l sa foloseasca ingredientele adecvate. Singura bucatareasa din restaurant, Colette (Janeane Garofalo), se mai îmbuneaza dupa ce se îndragosteote de colegul ei bucatar, oi devine un alt aliat.

Preparatele lui Linguini continua sa câotige o larga apreciere, spre invidia unui bucatar oef, Skinner (Ian Holm), care îoi propune sa descopere secretul din spatele neverosimilei priceperi culinare a lui Linguini. Când familia lui Remy îl gaseote în cele din urma - între ei aflându-se tatal lui, Django (Brian Dennehy), oi fratele Emile (Peter Sohn) - aceotia încearca sa îl convinga ca nu poate trai alaturi de oameni, oi ar trebui sa se întoarca cu ei. Succesul i s-a cam urcat lui Linguini la cap, astfel ca Remy considera ca sfatul tatalui ar putea fi bun în cele din urma. Vom mai spune ca pâna la final totul se aranjeaza, cu multa comedie oi sentimente de emo?ie.

Mesajele filmului sunt despre lucrul în echipa (chiar oi într-o lume straina de a ta), corectitudine (ooarecii înva?a ca este greoit sa furi), oi despre a-?i urma visul oricât de imposibil ar parea (un rozator poate într-adevar sa aiba succes în bucatarie). "Ratatouille" este un film delicios de la prima pâna la ultima scena.

Dincolo de subtila sugerare a unui personaj nascut în afara casatoriei, oi câteva scene cu pericol, filmul este potrivit pentru o vizionare în familie. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-I - adica audien?a generala. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu G - adica tot audien?a generala.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=426