www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=425

Regia:Dennis Dugan
Roluri principale:Adam Sandler, Kevin James
Durata:110
Rating:O (AP-13)
Producator:Happy Madison Productions
Premiera în România:31.08.2007

Luând în derâdere mai mult comedia decât casatoria, puerilul film "Va declar so?i oi... so?ie?" nu reuoeote sa fructifice prea mult premisa conform careia doi prieteni foarte buni pretind ca sunt homosexuali doar pentru a putea beneficia de avantajele parteneriatelor domestice. Probabil nici nu era de aoteptat ceva mai subtil sau inteligent din partea companiei de produc?ie a lui Adam Sandler, în ciuda unor produc?ii recente precum "Spanglish" oi "Reign Over Me".

Doi pompierii din Brooklyn, Chuck Levine (Adam Sandler) oi Larry Valentine (Kevin James), sunt prieteni foarte buni. Chuck este un afemeiat iar Larry este un vaduv care se lupta sa îoi creasca doi copii. Pentru a-l ajuta financiar, Chuck accepta cererea lui Larry de a forma o uniune legala (un fel de "casatorie"). Lucrurile se vor complica însa rapid, dupa ce un inspector de la primarie (Steve Buscemi) le investigheaza rela?ia: cei doi trebuie sa demonstreze ca sunt cu adevarat un cuplu homosexual, deoi aceasta nu reprezinta orientarea sexuala a nici unuia dintre ei. La recomandarea avocatei Alex McDonough (Jessica Biel), ei se "casatoresc" în Canada oi Chuck se muta în casa lui Larry.

Ceea ce ar fi trebuit sa fie un aranjament în privat devine expus public: toata lumea, inclusiv colegii lor, afla despre cuplul "homosexual". Lui Chuck îi este cel mai greu sa simuleze aceasta via?a, mai ales ca se simte foarte atras fa?a de avocata. Exista multe lucruri regretabile în acest film, inclusiv din punct de vedere religios (disputa despre "nunta": sa fie evreiasca sau catolica). Filmul este în acelaoi timp homofobic oi sus?inator al "casatoriei" homosexuale. Suntem invita?i sa simpatizam un "cuplu" care încalca legea civila oi legea trupurilor lor, declarându-oi o orientare sexuala falsa.

Filmul con?ine scene sexuale, discu?ii despre sex, limbaj vulgar, blasfemie, gesturi obscene, umor degradant, sloganuri rasiale, sexiste oi homofobe, multa violen?a. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=425