www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=421

Regia:Emilio Estevez
Roluri principale:Anthony Hopkins, Helen Hunt
Gen:Drama, Istoric
Durata:120
Producator:Bold Films
Premiera în România:24.08.2007

Filmul "Bobby" nu este o biografie conven?ionala a senatorului candidat la preoedin?ie Robert F. Kennedy, a carui via?a a fost curmata brusc de glon?ul unui asasin în 1968. Regizorul-scenarist Emilio Estevez a realizat însa o abila împletire de fapte reale oi fic?iune care aduce un omagiu emo?ionant unui erou disparut. Folosind multiple poveoti oi personaje disparate ale caror vie?i se vor lega în final, Estevez se concentreaza asupra clien?ilor oi lucratorilor fictivi de la Hotelul Ambasador din Los Angeles, conducând la împuocarea brutala a lui Kennedy în bucataria hotelului dupa ce a ?inut un entuziasmant discurs de campanie.

Între personaje se numara fostul portar al hotelului, John Casey (Anthony Hopkins), care îoi aminteote cu placere zilele de aur ale hotelului cu faimoase staruri de la Hollywood; un alt pensionar, Nelson (Harry Belafonte), partenerul de oah al lui John; managerul bucatariei, Timmons (Christian Slater); doi dintre subalternii lui, idealistul Jose (Freddy Rodriguez) oi Edward (Laurence Fishburne), de care Jose este foarte legat; cântarea?a alcoolica Virginia Fallon (Demi Moore) oi înstrainatul ei so?, Tim (Estevez însuoi); viitoarea mireasa Diane (Lindsay Lohan), care urmeaza sa se casatoreasca cu William Avery (Elijah Wood) pentru ca acesta sa scape de plecarea în Vietnam; un traficant de droguri (Ashton Kutcher) care le da la doi dintre tinerii care lucreaza pentru campania lui RFK (Brian Geraghty oi Shia Lebeouf) prima lor doza de LSD; un cuplu cu probleme, de pe Coasta de Est (tatal lui Estevez, Martin Sheen, oi Helen Hunt); managerul hotelului, Paul (William H. Macy), oi so?ia lui coafeza, Miriam (Sharon Stone), oi aoa mai departe.

Kennedy este vazut doar sporadic în filmari reale (bine restaurate pentru marele ecran), dar personajele lui Estevez - în ciuda conflictelor - ajung în cele din urma sa reflecteze la idealurile nobile de fraternitate oi iertare exprimate în unele dintre discursurile înflacarate de campanie ale lui Kennedy. Deoi aceasta abordare duce uneori la supra-sentimentalism, astfel de secven?e sunt pu?ine. Filmul prezinta de asemenea un admirabil respect pentru casatorie. Sunt multe momente de reconciliere, în care prejudeca?ile, diferen?ele de clasa sociala oi neîn?elegerile inutile sunt risipite. Secven?a asasinarii este o abila îmbinare de imagini de arhiva oi re-create. "Bobby" este o drama convingatoare oi demonstreaza o rara umanitate.

Filmul con?ine câteva înjuraturi oi blasfemii, folosire de droguri, scurte secven?e cu nuditate, violen?a redusa oi un adulter. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=421