www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=417

Regia:Robert Shaye
Roluri principale:Joely Richardson, Rhiannon Leigh Wryn, Chris O'Neil
Gen:Aventuri, Drama, Familie
Durata:94
Producator:New Line Cinema
Premiera în România:10.08.2007

"Ultimul Mimzy" este o fantezie otiin?ifico-fantastica centrata pe aventurile a doi fra?i: Noah (Chris O'Neil), în vârsta de 10 ani, oi Emma (Rhiannon Leigh Wryn), în vârsta de 5 ani, care, jucându-se pe plaja, descopera o cutie misterioasa plina de obiecte ciudate (un cristal verde, o obiect nedefinit albastru, pietre care se învârt în aer oi un simpatic iepure de jucarie, pe nume Mimzy). Filmul este o adaptare a unei poveoti din 1943 a lui Lewis Padgett. În film, Mimzy scoate niote sunete pe care doar micu?a Emma le poate în?elege. În cele din urma, Mimzy îi face pe Emma oi Noah sa în?eleaga ca a fost trimis din viitor cu o misiune extrem de importanta pentru ei: nici mai mult nici mai pu?in decât sa salveze omenirea.

Parin?ii iubitori oi deosebit de în?elegatori ai celor doi copii, Jo oi David (Joely Richardson oi Timothy Hutton), încep sa îoi dea seama ca ceva neobionuit se întâmpla cu copiii. Profesorul de otiin?e a lui Noah, Larry White (Rainn Wilson), este uimit de inteligen?a extraordinara de care da dovada deodata Noah, proiectul lui la otiin?e fiind unul genial! Larry, care oi-a petrecut o vacan?a în Tibet împreuna cu logodnica lui, Naomi (Kathryn Hahn), oi care astfel a absorbit câte ceva din cultura de acolo, este uimit oi de schi?ele pe care le face Noah în timpul orelor, schi?e care, fara ca baiatul sa otie, sunt de fapt desene geometrice foarte asemanatoare cu mandalele budiste. Naomi, la rândul ei, a studiat chiroman?ia, alaturi de yoga cu care îoi începe ziua, oi uitându-se la mânu?a Emmei, recunoaote în ea un spirit avansat.

Atunci când experimentele celor doi fra?i cu "jucariile" lor conduc la o cadere de tensiune pe o zona foarte mare, o trupa de securitate condusa de agentul Broadman (Michael Clarke Duncan) da buzna în casa lor pentru a aresta familia suspectata de terorism, adaugând o nota politica la întreaga poveste. Nu vom dezvalui ce se întâmpla în final, dar este suficient sa spunem ca ac?iunea devine tensionata, în special dupa ce Emma îoi da seama ca trebuie sa îl trimita de urgen?a pe Mimzy înapoi în viitor. Cei doi copii, în special Wryn, sunt adorabili, oi atmosfera de familie creata este deosebita. Deoi nara?iunea este un amestec de misticism New Age oi oriental - împletit însa cu un frumos mesaj pro-mediu - "Ultimul Mimzy" ar trebui sa capteze interesul majorita?ii copiilor oi chiar oi al parin?ilor lor.

Filmul con?ine o singura expresie vulgara, unele expresii uoor necizelate, sugerarea unei situa?ii de concubinaj. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=417