www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=415

Regia:Josh Gordon, Will Speck
Roluri principale:Will Ferrell, Jon Heder, Amy Poehler
Gen:Comedie, Sport
Durata:93
Producator:First Entertainment
Premiera în România:03.08.2007

În filmul "Taisul gloriei" este vorba despre campionii rivali - auto-proclamati "dependenti de sex" - Chazz Michael Michaels (Will Ferrell într-o ipostaza comica de macho) care are pe gheata un stil viu, viril, si fostul copil minune Jimmy MacElroy (Jon Heder), al carui stil de dans aminteste mai mult de balet. Cei doi se iau la încaierare pe arena de gheata dupa competitia finala a unui campionat mondial, si li se interzice sa mai patineze vreodata. Dar dupa trei ani în care nici unul dintre ei nu are succes în meseriile pe care le încearca, descopera o scapare în interdictia care li s-a dat. Pot concura din nou daca sunt parte a unei perechi.

Negasind nici o partenera potrivita disponibila, cu reticenta se hotarasc în cele din urma sa devina prima pereche barbat-barbat, fapt care le permite sa faca figuri ce nu au mai fost încercate pâna atunci. Si dupa un initial scepticism, ei produc senzatie, si ajung chiar sa îsi depaseasca aversiunea lor reciproca. Între timp, un cuplu frate-sora, Stranz si Fairchild Van Waldenberg (Will Arnett si Amy Poehler), încearca sa îi saboteze pe cei doi, santajând-o pe propria lor sora mai mica, Katie (Jenna Fischer) - care este îndragostita de Jimmy - sa spioneze sesiunile de antrenament ale perechii de barbati, si mai târziu sa încerce sa îl seduca pe Chazz, pentru a provoca un conflict cu Jimmy.

Figurile de patinaj sunt foarte bine realizate, actorii din rolurile principale lucreaza bine împreuna, si sunt câteva observatii satirice la adresa industriei patinajului. Patinatorii din viata reala Nancy Kerrigan, Brian Boitano, Dorothy Hamill, Peggy Fleming si Sasha Cohen apar si ei în film. Exista afirmatii predictibile despre prietenie si sportivitate. Însa umorul necizelat si vulgaritatea îi exclud de la vizionare pe spectatorii mai tineri.

Filmul contine limbaj vulgar, necizelat, usoare blasfemii, scene scurte cu relatii sexuale, violenta comica, incluzând o decapitare, sugerarea incestului si folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=415