www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=414

Regia:Gregory Hoblit
Roluri principale:Anthony Hopkins, Ryan Gosling
Gen:Thriller
Durata:113
Producator:New Line Cinema
Premiera în România:03.08.2007

"Ruptura" este un thriller plin de mister despre un bogat inginer aeronautic, Ted Crawford (Anthony Hopkins), care îoi împuoca so?ia infidela, Jennifer (Embeth Davidtz). Detectivul oi negociatorul Rob Nunally (Billy Burke), care vine sa discute cu Crawford, are parte de surpriza vie?ii lui atunci când se uita la victima care înca traieote, într-o balta de sânge, pe podea. Este amanta lui, pe care o otia doar ca "doamna Smith". Cum de otia Crawford ca tocmai Nunally va primi cazul, ca parte a planului sau de razbunare, este doar unul dintre numeroasele elemente oubrede din acest film.

Nunally doreote ca Crawford sa fie aspru pedepsit, având oi motiva?iile lui romantice. Între timp cazul lui Crawford este preluat de asistentul procurorului districtului, Willy Beachum (Ryan Gosling), care deja oi-a înaintat demisia oefului sau, Joe Lobruto (David Straitharn), pentru a se muta într-o firma mare de avocatura. Crawford spera astfel ca dosarul lui va fi tratat superficial, cerându-se sa se apere singur. Beachum este într-adevar grabit sa lase acest caz în urma pentru noul loc de munca, încurcându-se amoros cu viitoarea lui oefa, avocata Nikki Gardner (Rosamund Pike). Dar Beachum are o problema: nu îl poate închide pe Crawford decât daca se gaseote arma cu care oi-a ucis so?ia. Cautari repetate nu aduc nici un rezultat.

În filmul regizorului Gregory Hoblit întrebarea sfredelitoare nu este "cine e criminalul?" pentru ca otim foarte bine cine e. Suspansul vine din urmarirea lui Crawford în încercarea lui de a scapa nepedepsit. Confruntarea dintre batrânul Hopkins oi tânarul Gosling este o placere de urmarit. Jocul de-a ooarecele oi pisica aminteote de "Jocuri fatale" cu Michael Caine oi Laurence Olivier. Scenariul semnat de Daniel Pyne oi Glenn Gers cauta sa evite predictibilul, dar gaurile de logica abunda. Unele probleme de etica adauga filmului o mai mare profunzime. Fiecare este rezolvata în mod satisfacator.

Filmul con?ine scene cu împuocaturi, sinucidere, limbaj vulgar, blasfemie, adulter, rela?ii premaritale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=414