www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=408

Regia:Michael Bay
Roluri principale:Jon Voight
Gen:Ac?iune, Aventuri, SF
Durata:135
Producator:DreamWorks SKG, Paramount Pictures
Premiera în România:07.06.2007

În filmul de aproape doua ore "Transformers - Razboiul lor în lumea noastra", adolescentul Sam Witwicky (Shia LaBeouf) se trezeote prins într-o lupta între doua grupari de robo?i extratereotri - Autobots oi Decepticons - aflate în cautarea unui obiect pierdut, Cubul, vital civiliza?iei lor. Strabunicul lui Sam, explorator, a facut o descoperire importanta în urma cu decenii la Polul Nord, motiv pentru care Sam este acum dorit de ambele seturi de robo?i, care apar ca maoini oi camioane made in America.

Optimus Prime (voce Peter Cullen), lider al binevoitorilor Autobots, trimite un Transformer care ia forma unui vechi Camaro galben pentru a-l proteja pe Sam. Bumblebee (voce Mark Ryan) devine prima maoina a lui Sam, oi legatura lor este liantul emo?ional al filmului. Cu Autobots oi Decepticons întrecându-se sa localizeze informa?ia pe care Sam nu otie ca o poseda, diferite par?i sunt atrase în conflict: solda?i americani (Tyrese Gibson oi Josh Duhamel), secretarul apararii al SUA (Jon Voight), un agent secret federal preocupat de extratereotri, oi Mikaela (Megan Fox), colega de liceu a lui Sam. Nu mai este nevoie sa spunem, soarta planetei noastre, a omenirii oi poate a întregului univers este în joc.

Regizorul Michael Bay ("Armageddon," "The Rock") nu este un favorit al criticilor, dar evident a înva?at câte ceva de la producatorul sau executiv la acest proiect, Steven Spielberg. Fanilor Transformer-ilor s-ar putea sa nu le placa faptul ca Sam îi eclipseaza pe eroii robo?i, care sunt dificil de deosebit unul de celalalt, în special în timpul bataliei finale de pe strazile din Los Angeles. Cu toate acestea, a acorda primat oamenilor oi emo?iilor umane este un exemplu de amprenta a lui Spielberg. De asemenea, în acord cu nota umanistica a lui Spielberg, mitologia filmului este bazata pe motive familiare precum "puterea poate fi folosita oi pentru bine oi pentru rau" oi "fara jertfa, nu este victorie", motoul familiei Witwicky.

Violen?a ca de benzi desenate a filmului, în care nenumarate persoane ajung în calea raului fara a fi însa ranite, nu este problematica. "Transformers" este însa presarat de elemente vulgare care nu pot fi ignorate, majoritatea privind trecerea hormonala a lui Sam prin adolescen?a. În mod regretabil, o mare parte din umor nu este potrivit pentru copii oi adolescen?i. Cantitatea excesiva de material vulgar, folosit ca umplutura între explozii oi urmariri, este deosebit de nefericita deoarece audien?a filmului ar putea sa se întinda de la copii de 6 ani care se joaca acum cu acest gen de jucarii la adul?ii de peste 30 de ani care le-au facut populare în anii 1980.

Filmul con?ine multe referin?e sexuale, limbaj necizelat, gesturi vulgare, glume rasiale lipsite de respect, referin?e la droguri oi unele secven?e de ac?iune violenta moderata. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=408