www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=402

Regia:Michel Gondry
Roluri principale:Gael Garcia Bernal, Charlotte Gainsbourg
Gen:Comedie, Drama, Fantastic, Romantic
Durata:105
Producator:Partizan
Premiera în România:29.06.2007

Filmele încearca adesea sa patrunda în mintea personajelor, dar în "Arta viselor" aceasta se întâmpla literalmente. Deosebit la capitolul vizual, dar nesatisfacator în cele din urma, filmul izvoraote din imagina?ia bogata a regizorului Michel Gondry, cel care în 2004 a regizat oi "Stralucirea eterna a min?ii neprihanite". Capul investigat acum este cel al lui Stephane Miroux (Gael Garcia Bernal), un tânar cu imagina?ie, dar nu tocmai sanatos mental, care "gazduieote" un talk-show în mintea sa, intitulat "Stephane TV", oi care confunda frecvent visurile cu realitatea.

Dupa ce a locuit în Mexic, cu tatal acum decedat, Stephane este mutat la Paris de mama lui (Miou-Miou), în apartamentul unde a stat în copilarie, cu promisiunea unui loc de munca la o companie ce face calendare. Dar locul de munca se dovedeote frustrant. Acolo Guy (Alain Chabat) îl ia pe Stephane sub aripa sa, dându-i sfaturi vulgare despre femei. Depresia pe care o resimte Stephane este ameliorata când o întâlneote pe Stephanie (Charlotte Gainsbourg), care, mutându-se în apartamentul de lâng, îl confunda cu unul dintre muncitorii ce transporta mobila. Ini?ial Stephane se îndragosteote de colega lui Stephanie, Zoe (Emma De Caunes), dar în final îoi îndreapta aten?ia spre Stephanie.

Filmul atinge multe dintre temele din "Stralucirea eterna a min?ii neprihanite", deoi rezultatul final este mai pu?in poetic. Bernal îi da personajului sau oarmul de copil; dar în timp ce Stephane este un personaj intrigant, excentricita?ile lui sunt uneori mai mult decât enervante. ai oricât timp petrece filmul între urechile lui Stephan, personajul ramâne un mister. În spa?iul imagina?iei lui Stephen, Gondry apeleaza la anima?ie oi la alte diferite efecte, rezultatul fiind multe scene bizare. Trist este ca regizorul este atât de preocupat de redarea imagina?iei încât pierde din vedere coeren?a narativa, în cele din urma subminând oi nucleul emo?ional al filmului. Aoa ca la final filmul este pe cât de naucitor, pe atât de dezamagitor.

Filmul con?ine limbaj vulgar, unele imagini sexuale oi umor deplasat, nuditate par?iala non-sexuala. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=402