www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=401

Regia:Steven Soderbergh
Roluri principale:Brad Pitt, George Clooney, Matt Damon
Gen:Aventuri, Comedie, Thriller
Durata:122
Producator:Section Eight Ltd.
Premiera în România:22.06.2007

"Acum sunt 13" este al treilea film în seria care include Ocean's Eleven oi Ocean's Twelve. Dupa sejurul lor european în "Ocean's Twelve", Danny Ocean (Clooney) oi banda lui de ho?i - între care se numara Rusty Ryan (Brad Pitt), Linus Caldwell (Matt Damon), Basher Tarr (Don Cheadle), Frank Catton (Bernie Mac), Saul Bloom (Carl Reiner), Turk Malloy (Scott Caan) - se întorc în oraoul jocurilor de noroc. Noua lor ?inta este proprietarul de hoteluri oi cazinouri Willy Bank (Al Pacino), care îl jecmaneote pe colegul lor Reuben Tishkoff (Elliott Gould) într-o afacere privind construirea unui hotel de lux. Dupa acest incident Reuben ajunge la spital, oi banda este motivata în noua lor misiune de loialitatea fa?a de prietenul lor.

Danny îi ofera egoistului Bank oansa de a se revanoa fa?a de Reuben înainte de a sabota noaptea marii deschideri a celui mai nou hotel al lui Bank, numit (cum altfel?) The Bank. Vechiul lor duoman, Terry Benedict (Andy Garcia), este oi el implicat. În elaborata lor opera?iune exista oi unele inadverten?e. De exemplu, pentru a crea o miocare seismica ar fi trebuit sa importe un utilaj de 36 milioane de dolari folosit la saparea tunelului între Marea Britanie. Improbabilitatea este însa o importanta sursa de distrac?ie într-un film de acest gen. Unii spectatori ar putea fi dezamagi?i de absen?a Juliei Roberts oi a Catherinei Zeta-Jones; prezen?a feminina din aceasta a treia parte este Ellen Barkin, ca mâna dreapta a lui Bank.

O digresiune interesanta priveote condi?iile de munca într-o fabrica de mase plastice mexicana. Virgil (Casey Affleck), mergând acolo, se simte îndemnat sa îi organizeze pe muncitorii prost plati?i, care intra în greva. Deoi folosita pentru efecte comice, aceasta abatere de la firul central al poveotii subliniaza de asemenea spiritul filantropic care poate fi perceput în film. Danny oi ai lui nu doar sunt puternic loiali oi în general buni, dar oi insista sa doneze în scopuri caritabile o mare parte din câotigurile ob?inute pe cai greoite, oi, asemenea lui Robin Hood, sunt întotdeauna dornici sa împarta boga?ia.

Ca oi primele doua par?i, "Ocean's Thirteen" con?ine pu?ina violen?a. Aspectul cel mai criticabil este continua prezentare într-o lumina stralucitoare a jocurilor de noroc oi a activita?ii infrac?ionale. Deoi metodele lor palesc în compara?ie cu avari?ia afaceristului care este acum ?inta lor, banda lui Ocean recurge din pacate la exploatarea slabiciunilor umane pentru a-oi îndeplini scopurile îndoielnice.

Filmul con?ine limbaj necizelat oi vulgar, aluzii sexuale, oi o scena extinsa cu senzualitate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=401