www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=400

Regia:Paul Verhoeven
Roluri principale:Carice van Houten, Sebastian Koch
Gen:Drama, Thriller, Razboi
Durata:145
Producator:Fu Works
Premiera în România:29.06.2007

Cu scena de deschidere într-un kibbutz israelian din anii 1950, oi cu ac?iunea principala amplasata în Olanda anului 1944 ocupata de nazioti, "Lista neagra" este o stralucitoare oi bine interpretata saga din cel de-al doilea razboi mondial.

Evreica Rachel Stein, interpretata convingator de Carice van Houten, este cântarea?a de cabaret care se ascunde la o familie creotina, al carei cap sever îi cere sa memoreze Noul Testament. Dupa ce casa este bombardata, ea aranjeaza sa fuga din ?ara împreuna cu familia ei. Chiar înainte sa plece, merge la biroul unui batrân avocat de familie (Dolf de Vries) pentru a-oi retrage o parte din banii oi bijuteriile ei, oi îoi scrie numele într-o carte neagra a lui, care da titlul filmului oi va interveni în ac?iune mai târziu. În calatoria lor spre libertate, familia este atacata oi doar ea scapa cu via?a.

Rachel se decide sa se alature Rezisten?ei olandeze conduse de Gerben Kuipers (Derek de Lint). Dupa o misiune cu trafic de arme, urmatoarea este sa îl seduca oi spioneze pe Ludwig Muntze (Sebastian Koch), oeful Gestapo-ului pe care l-a întâlnit deja întâmplator pe tren. Muntze o angajeaza ca asistenta a lui, ceea ce o ajuta sa intre în sediul Gestapo-ului. Aici, se împrieteneote cu Ronnie (Halina Reijn), o fata uouratica (dar bineîn?eles cu o inima de aur) încurcata cu un nazist desfrânat.

Rachel oi Muntze se îndragostesc cu adevarat, chiar daca el afla ca Rachel este evreica, oi Muntze se dovedeote a fi un om cu conotiin?a care în cele din urma încearca sa negocieze eliberarea prizonierilor olandezi, dintre care unul este fiul lui Kuipers. Ac?iunea include multe rasturnari de situa?ie oi personaje care se dovedesc a nu fi ceea ce pareau la început.

Filmul con?ine limbaj vulgar oi necizelat puternic, rela?ii sexuale, nuditate masculina oi feminina, scene cu decaden?a generalizata, violen?a de razboi incluzând împuocaturi oi batai. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=400