www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=398

Regia:Mennan Yapo
Roluri principale:Sandra Bullock, Nia Long, Julian McMahon
Gen:Drama, Fantastic, Thriller
Durata:110
Producator:Hyde Park Entertainment
Premiera în România:15.06.2007

La fel ca în filmul "Casa de pe lac", oi în "Premoni?ia" personajul Sandrei Bullock este prins într-o naucitoare distorsiune a timpului, deoi "Casa de pe lac" este în principal o poveste de dragoste. "Premoni?ia" este un thriller bine realizat, destul de tensionat, despre o so?ie (Bullock) care afla ca so?ul ei, Jim (Julian McMahon), a murit într-un accident de maoina în timp ce se afla într-o calatorie de afaceri. (Reac?ia tacuta a so?iei la aflarea veotii triste pe care i-o comunica un ofi?er de poli?ie venit la ea acasa este foarte bine interpretata de Bullock.)

Uluita de ceea ce s-a întâmplat, o vedem pe Linda în mai multe scene ale durerii, când le da vestea fiicelor ei, când îoi suna mama oi prietena cautând sprijin emo?ional, oi când încearca sa faca fa?a situa?iei neaoteptate. A doua zi diminea?a însa, când se trezeote, are parte de surpriza vie?ii ei: valiza lui Jim oi alte obiecte ale lui sunt la locul lor obionuit, oi iata-l oi pe el, bându-oi cafeaua în bucatarie ca oi când nimic nu s-ar fi întâmplat. Evenimentele din ziua precedenta par a fi fost doar un vis, ne sugereaza privirea Lindei. Oare? Dezvaluire dupa dezvaluire, toate facute pe rând oi cu grija, ca sa nu tradeze prea mult în avans, Linda în?elege destul de repede ca cumplitul eveniment va avea loc peste câteva zile.

Aproape to?i cei din jurul sarmanei Linda par a conspira împotriva ei. Inclusiv Jim, care (din motive care devin clare pâna la urma) pare ciudat de distant; mama ei (Kate Nelligan) oi prietena ei cea mai buna (Nia Long); oi chiar oi cele doua feti?e ale ei! Exista câteva inadverten?e în scenariu, dar cu toate acestea trebuie spus ca regizorul Mennan Yapo a realizat filmul cu mare abilitate, iar Bullock îoi interpreteaza foarte bine personajul care treptat pune cap la cap evenimentele greu de în?eles care se petrec în jurul ei. Exista un element mai rar întâlnit în filme: un personaj preot destul de pozitiv prezentat, la care Linda apeleaza când nu mai otie ce sa faca. Cu toate elementele care impun o clasificare pentru adul?i, parin?ii ar putea considera filmul potrivit oi pentru adolescen?i mari, deoarece nu exista elemente sexuale oi violen?a este minima.

Filmul con?ine câteva expresii vulgare oi necizelate, o cumplita ciocnire de maoini, câteva accidente minore cu sângerari, tensiune oi sugerarea unui adulter. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=398