www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=393

Regia:Raman Hui, Chris Miller
Roluri principale:Mike Myers, Cameron Diaz, Eddie Murphy
Gen:Aventuri, Anima?ie, Comedie
Durata:93
Producator:DreamWorks SKG, Pacific Data Images
Premiera în România:18.05.2007

Sa spunem de la început ca "Shrek al Treilea" din fericire se ridica la standardele primelor doua filme, putând fi de aceea recomandat cu caldura spre vizionare întregii familii, cu unele minore aten?ionari. Filmul începe prezentându-ni-l pe Shrek (voce Mike Myers), verdele capcaun pe care îl îndragesc to?i, speriat de perspectiva asumarii tronului, dat fiind ca socrul sub chip de broasca (John Cleese) e pe moarte. Înaintea ultimului oracait, regele ajunge sa zica un nume, al unui poten?ial candidat la tronul regal: Arthur Pendragon.

Urând restric?iile pe care le impune via?a la palat, Shrek este hotarât sa îl gaseasca pe acest individ cu orice pre?, aoa ca porneote cu prietenii sai - Magaruoul (Eddie Murphy) oi Motanul Încal?at (Antonio Banderas) - pentru a-l gasi pe tânarul Artie (Justin Timberlake), care se dovedeote a nu fi un vaonic cavaler ci un licean pierde-vara. În timp ce Shrek este plecat, Prin?ul Charming (Rupert Everett), cu unele ajutoare - capitanul Hook (Ian McShane) oi regina cea rea, mama vitrega a Albei ca Zapada (Susanne Blakeslee) spre exemplu -, vrea sa preia el tronul. Ajungând în ?inutul Prea Îndepartat, trupa cea rea o prinde captiva pe so?ia lui Shrek, Prin?esa Fiona (Cameron Diaz), precum oi pe celelalte prin?ese: Cenuoareasa (Amy Sedaris), Alba ca Zapada (Amy Poehler) oi Rapunzel (Maya Rudolph).

Faptele ajung la urechile lui Shrek, care, cu ajutorul vrajitorului pensionat Merlin (Eric Idle), se "transporta" imediat acasa, pentru a o elibera pe Fiona oi împara?ia odata cu ea. În timpul "transportarii" Magaruoul oi Motanul Încal?at ajung fiecare în trupul celuilalt, ceea ce ofera mai multe ocazii de poante amuzante, Murphy oi Banderas fiind în forma maxima. Scenaristul oi co-regizorul Chris Miller (alaturi de Raman Hui) ne ofera o a treia parte mai neagra decât celelalte (moartea regelui, distrugerea oraoului...) dar nu lipsesc râsetele. Anima?ia este mai buna ca niciodata, vizual filmul fiind o încântare. Filmul vorbeote despre încrederea în sine, despre sacrificarea pentru ceilal?i, despre evitarea violen?ei oi încrederea în bunatatea omenirii, aspecte care ne fac sa trecem mai uoor peste poantele uneori crude oi mai deplasate, care au dat clasificarea A-II.

Filmul con?ine nuditate (a capcaunului), unele poante nepotrivite oi moartea regelui. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=393