www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=391

Regia:Joel Schumacher
Roluri principale:Jim Carrey, Virginia Madsen, Logan Lerman
Gen:Drama, Mister, Thriller
Durata:98
Producator:New Line Cinema
Premiera în România:11.05.2007

"Numarul 23" este un thriller psihologic care din pacate nu se ridica la înal?imea aoteptarilor. În centrul filmului se afla Walter Sparrow (Jim Carrey), care ajuns într-o librarie împreuna cu so?ia sa, Agatha (Virginia Madsen), este incitat de un roman cu coperta uzata de culoare roou aprins. Agatha cumpara romanul pentru so?ul ei. Walter este tot mai tulburat de ac?iunea poli?ista referitoare la o crima oi de detectivul protagonist al romanului, Fingerling (de asemenea interpretat de Carrey), gasind în aceasta poveste elemente care în mod straniu se potrivesc cu via?a lui.

El devine paranoic oi în final ajunge la nebunie, deoarece, la fel ca oi dublura lui din fic?iune, devine obsedat de "enigma numarului 23", teoria potrivit careia numarul 23 are o semnifica?ie numerologica în natura oi în evenimentele lumii. (De exemplu, fiecare parinte contribuie cu 23 de cromozomi la ADN-ul copilului lor; sângelui îi trebuie 23 de secunde ca sa circule prin întregul corp omenesc; oi Titanicul s-a scufundat în 15 aprilie 1912: 4 (de la luna aprilie) plus 1 plus 5 plus 1 plus 9 plus 1 plus 2 este egal cu 23). Filmul se încheie cu un citat din cartea Numerilor (capitolul 32, versetul 23, desigur): "Iar de nu ve?i face aoa... ve?i suferi pedeapsa care va va ajunge pentru pacatul vostru", care rezuma tema destinului din acest scenariu.

Filmul con?ine violen?a repetata oi imagini sângeroase tulburatoare, inclusiv câteva sinucideri, oi acte sexuale, precum oi limbaj vulgar oi necizelat. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=391