www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=390

Regia:Neil Burger
Roluri principale:Edward Norton, Jessica Biel
Gen:Aventuri, Drama, Romantic
Durata:109
Producator:Bull's Eye Entertainment
Premiera în România:11.05.2007

Are sau nu are puteri fantastice? Pâna la sfâroitul filmului nu ve?i fi niciodata absolut siguri despre Eisenheim, misteriosul magician care fascineaza publicul vienez într-o poveste de acum un secol. "Iluzionistul" este o poveste romantica despre un magician, interpretat de Edward Norton, care o iubeote pe Sophie, o femeie nobila (Jessica Biel). Ea nu doreote sa îl tradeze pe prin?ul încoronat Leopold (Rufus Sewell), care îi cere inspectorului oef Uhl (Paul Giamatti) - un om decent, dar dornic de avansare - sa demonstreze ca magicianul este un farsor.

Adaptat dupa o scurta poveste a lui Steven Millhauser, câotigator al Premiului Pulitzer, filmul începe cu arestarea lui Eisenheim de catre Uhl, care se întoarce apoi la Leopold spunându-i ca a facut ceea ce acesta dorea. Leopold între timp mai are un plan: sa îoi dea jos tatal, a carui longevitate îi pune în pericol planurile ambi?ioase. Apoi povestea începe sa se desfaooare în trecut. Pe când era un baiat de clasa medie, Eisenheim s-a îndragostit de tânara Sophie, dar care nu era de nasul lui. Planurile de a fugi împreuna au eouat oi nu au mai putut sa se vada ani întregi.

Acum Eisenheim are spectacole într-o sala de teatru, iar Uhl este uimit de iluziile pe care le face, inclusiv creoterea pe scena a unui copac cu portocale. Mai apoi Leopold cu Sophie participa la un spectacol, iar el o împinge pe ea sa fie voluntara la unul dintre numere. Când ea este hipnotizata, cei doi încep sa se recunoasca din copilarie. Leopold, înainte chiar sa îoi dea seama ca Eisenheim îi este un rival pentru iubita, începe sa îl urasca pe acesta pentru controlul pe care pare a-l avea asupra publicului credul. Dupa aceasta Uhl, la comanda lui Leopold, începe sa îl vâneze pe Eisenheim.

Leopold (care, aflam pe parcurs, este abuziv cu femeile) spera sa se casatoreasca cu Sophie din motive strategice, dar ea oi Eisenheim au alte planuri. Nu vom dezvalui ce se întâmpla, doar ca sunt mai multe momente de cotitura a la Hitchcock oi ca lucrurile nu evolueaza prea bine, dar regizorul oi scenaristul Neil Burger reuoeote sa spuna cu maiestrie povestea. Filmul abordeaza în plan secund teme precum supersti?iile, ascenden?a gândirii otiin?ifice oi declinul aristocra?iei. Norton este ideal în rolul lui Eisenheim, radiind încredere în puterile lui interioare; Biel ofera o gra?ie patriciana autentica; Sewell oi Giamatti au de asemenea niote interpretari reuoite. Un film bun cu alte cuvinte.

Filmul con?ine o scurta întâlnire sexuala cu nuditate sugerata, violen?a domestica, o sinucidere oi câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=390