www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=389

Regia:Lee Tamahori
Roluri principale:Nicolas Cage, Julianne Moore, Jessica Biel
Gen:Ac?iune, SF, Thriller
Durata:96
Producator:Revolution Studios
Premiera în România:11.05.2007

Ecranizarea de anul trecut dupa romanul "A Scanner Darkly" al lui Philip K. Dick parea a prevesti de rau pentru orice viitoare ecranizare a operelor cunoscutului scriitor al genului otiin?ifico-fantastic. Din fericire, "Capcana viitorului" - inspirat din romanul "The Golden Man" al lui Dick - reuoeote sa fie un thriller bine tensionat în jurul unui personaj pe nume Cris (Nicolas Cage), un magician din Las Vegas care are puterea de a vedea în viitorul apropiat (doar doua minute).

La începutul filmului el dezarmeaza un bandit care dorea sa jefuiasca oi ucida un casier dintr-un cazinou. Echipa de securitate crede ca Cris este vinovat de asemenea oi încearca sa îl prinda. Folosindu-se de puterile lui precognitive, Cris scapa de fiecare data de urmaritori. Între timp toate acestea sunt vazute de agentul FBI Callie Ferris (Julianne Moore), care anterior a participat la scenele de magie ale lui Cris, oi care, deoi scenariul nu explica de unde, pare a oti de puterile extraordinare ale acestuia. Acum când niote terorioti doresc sa explodeze o bomba nucleara, Callie sper sa îl coopteze pe Cris pentru a afla unde anume. Cris afla ca este urmarit oi cum crede ca nu poate fi de folos datorita puterilor lui limitate, decide sa fuga din orao.

La un restaurant pe drum, Cris da de frumoasa Liz (Jessica Biel). O apara de un abuziv ex-prieten oi ajung astfel împreuna. Aflam ca Liz este înva?atoare la o clasa cu copii defavoriza?i. Când îl vede cum se comporta cu copiii, Liz ramâne impresionata, pavându-se mai mult povestea de dragoste. Între timp teroriotii afla de interesul FBI în gasirea lui Cris, pentru dejucarea planurilor lor, astfel ca se hotarasc ca acesta trebuie sa moara. Când Cris în?elege în ce a nimerit, doreote sa o scoata pe Liz din ecua?ie pentru ca sa nu sufere. Regizorul Lee Tamahori conduce cu dibacie filmul, în care exista unele secven?e extraordinare - precum cele în care asupra lui Cris cad pietre oi nu numai iar el se fereote datorita premoni?iilor pe care le are.

Evident, prin natura lui, filmul nu este foarte credibil. Dar daca trecem de elementele fantastice, luându-le ca atare, avem un decent Cris care vrea sa ajute omenirea daca se poate. Actorii mari, jocul lor, efectele speciale, toate sunt atuuri pentru un film care, cu excep?ia elementelor de mai jos, nu are prea mult con?inut de obiectat.

Filmul con?ine violen?a cu împuocaturi, context premarital, unele cuvinte necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=389