www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=388

Regia:Roger Michell
Roluri principale:Peter O'Toole, Jodie Whittaker
Gen:Comedie, Drama
Durata:95
Producator:Free Range Films
Premiera în România:27.04.2007

"Venus", cu ac?iunea în Londra, este povestea lui Maurice (Peter O'Toole), un actor batrân, oi a nesanatoasei lui obsesii pentru Jessie (Jodie Whittaker), o tânara de clasa mijlocie ce lucreaza ca îngrijitoare pentru prietenul sau, stra-unchiul ei, Ian (Leslie Phillips). Maurice vrea sa o educe pe Jessie oi reuoeote, sco?ând-o pentru prima oara la teatru, la muzeu, încercând sa îi insufle dragostea pentru Shakespeare. În acelaoi timp el o preseaza sa îl lase sa o atinga într-o maniera senzuala.

Mai sunt apoi ture de cumparaturi generoase din partea lui. La un moment dat doreote sa îi ia o rochie lui Jessie, dar la casa îoi da seama ca nu are banii necesari. Tot el îi face rost oi de un loc de munca: ea trebuie sa pozeze goala ca model pentru artioti. Pentru a o convinge, o duce la Galeriile Na?ionale pentru a privi la Rokeby Venus a lui Velasquez, de unde oi numele pe care el i-l va da ei. Jessie raspunde amabilita?ii lui Maurice, îi tolereaza chiar par?ial aten?ia amoroasa, dar în cele din urma se încurca cu un tânar tatuat, rela?ia terminându-se însa prost.

Scenariul lui Hanif Kureishi, pus în joc de regizorul Roger Michell, are mai multe aspecte pozitive, precum oi momente de tandre?e. Distribu?ia britanica este deosebita de asemenea, incluzând-o pe Vanessa Redgrave ca Valerie, fosta so?ie a lui Maurice, oi pe Richard Griffiths în rolul lui Donald. Este fara îndoiala unul dintre cele mai bune roluri la batrâne?e a lui O'Toole, iar Whittaker, deoi neplacuta la începutul filmului, înfloreote convingator pe parcurs. Cu toate ca finalul este despre iertare oi rascumparare, natura fetioista a rela?iei centrale, numeroasele expresii vulgare, precum oi alte aspecte îl fac destul de greu de recomandat.

Filmul con?ine mult limbaj vulgar oi blasfemii, consum de alcool oi ?igari, referin?e la avort, sex premarital, nuditate feminina, unele scene violente. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=388