www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=382

The Reaping

Regia:Stephen Hopkins
Roluri principale:Hilary Swank
Gen:Horror, Thriller
Durata:96
Premiera în România:20.04.2007

De doua ori câotigatoare a Oscarului, Hilary Swank a sim?it probabil nevoia de spa?iu înaintea unui alt rol de premiat. Rolul ales i se potriveote oi de aceasta data ca o manuoa, deoi nu este foarte inspirat. "Zece semnele rele" este un film mai mult stupid decât de speriat, Swank jucând rolul unei foste pastori?e pe nume Katherine, care oi-a pierdut credin?a cu câ?iva ani înainte, când so?ul oi feti?a i-au fost ucise cu salbaticie într-o misiune creotina în Sudan.

Acum profesor universitar, atee, ea calatoreote prin lume pentru a demasca evenimente paranormale, dupa cum vedem în scenele de început ale filmului, ce se petrec într-un oraoel din Chile. Întoarsa la universitate, un frumuoel profesor de gramatica, Doug Blackwell (David Morrissey), din Haven, Louisiana, o implora sa investigheze fenomenele ciudate din mlaotinile zonei. Aici un apa uni râu s-a transformat în sânge, iar un copil straniu, Loren McConnell (AnnaSophia Robb), este acuzat ca oi-ar fi ucis în mod oribil fratele.

Deoi ini?ial ezita sa primeasca însarcinarea, amintirile propriei feti?e o fac sa mearga dupa ce afla ca oamenii, din supersti?ie, ar vrea sa ucida copilul. Katherine evident nu ?ine cont de istericele avertizari telefonice primite de la pr. Costigan (Stephen Rea), un fost coleg din Sudan, care a avertizat-o ca este în pericol. Cu Ben (Idris Elba), fostul ei student, acum coleg, ea pleaca spre Haven, unde într-adevar râul arata ca o supa de rooii iar broaote moarte cad din cer. Ben este credincios oi vede o paralela între catastrofele din Haven oi cele din Egipt, relatate de Biblie. Katherine merge însa pe mâna otiin?ei, pâna epuizeaza toate explica?iile logice.

Loren, feti?a care trebuie sa fie salvata, se opune empatiei maternale a lui Katherine. Apari?ia mamei lui Loren ofera cel mai surprinzator schimb de replici. "A?i venit aici sa îmi ucide?i feti?a?", întreaba mama. "Nu, raspunde Katherine, asigurând-o ca nu doreote sa îi faca vreun rau. "De ce nu?", se mira mama. Valurile de lacuste oi scenele cu râul de sânge sunt destul de îngrozitoare, dar regizorul Stephen Hopkins evita sa abuzeze de aspectul horror. "Cheia schelet", din 2005, s-a descurcat mai bine în a da fiori reci spectatorilor. Elementele religioase din "Zece semne rele" au scop pur "decorativ" în acest film.

Filmul con?ine scene horror, sânge, imagini cu bolnavi oi mor?i, expresii necizelate, o blasfemie oi numeroase vaci oi broaote moarte. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=382