www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=378

Notes on a Scandal

Regia:Richard Eyre
Roluri principale:Cate Blanchett, Judi Dench
Durata:92
Producator:DNA Films
Premiera în România:30.03.2007

"Jurnalul unui scandal" este o melodrama interesanta oi bine jucata cu ac?iunea în Marea Britanie. În centrul filmului se afla singuratica profesoara de istorie Barbara Covett (Judi Dench), care este cuprinsa de o pasiune nesanatoasa pentru o nou-intrata în colectivul profesoral: tânara oi atragatoarea profesoara de arta, Sheba Hart (Cate Blanchett), care este maritata cu un batrân profesor (Bill Nighy) cu care are un baiat bolnav cu sindromul Down oi o fata.

Când Barbara afla ca Sheba are o aventura cu un anume elev de 15 ani, Steven Connolly (Andrew Simpson), e de acord sa pastreze secretul urmarind sa creasca dependen?a Sheebei fa?a de ea. Richard Eyre a regizat scenariul lui Patrick Marber dupa premiata carte a lui Zoe Heller "What Was She Thinking: Notes on a Scandal" (La ce se gândea oare: note despre un scandal). Filmul are un aer hitchcockian, dezvoltarea evenimentelor fiind foarte bine subliniata de muzica compusa de Philip Glass. Deoi Dench joaca un personaj negativ manipulativ (punctul ei de vedere conduce nara?iunea), reuoeote sa îi prezinte drama singurata?ii, facând din Covett un monstru dar în acelaoi timp oi o faptura de plâns. Temele din film îl fac nerecomandabil pentru mul?i, dar cei care îl vor viziona concentrându-se pe perspicacele thriller psihologic vor aprecia jocul celor doua doamne de pe afio.

Filmul con?ine unele expresii necizelate, violen?a domestica, rela?ie adultera cu un minor. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=378