www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=377

The Good Shepherd

Regia:Robert De Niro
Roluri principale:Matt Damon, Angelina Jolie, Robert De Niro
Durata:167
Producator:Tribeca Productions, Universal Pictures
Premiera în România:30.03.2007

În aceasta lume nu po?i sa ai încrede în nimeni - cel pu?in aoa sta situa?ia pentru eroul din "Agen?ia secreta", o austera dar per ansamblu captivanta saga pe trei ani ce urmareote soarta lui Edward Wilson (Matt Damon), un imaginar om de la CIA. Purtându-ne încolo oi încoace prin timp, filmul începe cu invazia eouata din 1961, apoi mai înainte în timp, în 1939, la ini?ierea lui Wilson în fraternitatea "Cranii oi Oase" de la Yale.

Wilson este captiv într-o casnicie nefericita cu Margaret "Clover" Russell (Angelina Jolie), care a ramas gravida dupa ce l-a sedus, obligându-l sa o abandoneze pe dulcea oi surda Laura (Tammy Blanchard), pe care el o iubea cu adevarat. În curând este recrutat de Biroul pentru Servicii Strategice, precursorul CIA, în timpul celui de-al doilea razboi mondial, în care joaca un rol cheie. Când se întoarce de la razboi, nefericita Margaret devine oi mai distanta, amândoi având propriile vie?i amoroase iar el abia cunoscându-oi fiul. Rela?ia rece cu fiul sau, Edward (interpretat de Eddie Redmayne) va avea repercusiuni pe parcursul filmului, Wilson fiind marcat de sinuciderea tatalui sau, pe când el era copil.

Robert De Niro (care îl interpreteaza pe Bill Sullivan, militarul ce l-a racolat pe Wilson pentru a pleca la razboi) este regizorul filmului bazat pe scenariul lui Eric Roth. În ciuda unor gauri de logica în desfaourarea ac?iunii, filmul reuoeote sa transmita consecin?ele emo?ionale ale vie?ii secrete a protagonistului oi tragedia sacrificarii umanita?ii pentru idealuri greoite. Jocul actoricesc (în film mai apar William Hurt, Alec Baldwin, Timothy Hutton oi al?ii) este în întregime admirabil, iar Damon merita aplauzele pentru capacitatea lui de a ne re?ine aten?ia pentru aproape trei ore. Iata o drama inteligenta pentru adul?i.

Filmul include rela?ii sexuale adultere oi premaritale, o întâlnire sexuala, un personaj homosexual, sinucidere, certuri în familie, nuditate par?iala, folosire de droguri, câteva expresii necizelate oi rasiale. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=377