www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=374

Roluri principale:Burghart Klaubner, Imogen Kogge, Anna Blomeier
Gen:Drama, Horror, Thriller
Durata:93
Rating:A-III
Producator:23/5 Filmproduktion GmbH
Premiera în România:23.03.2007

Ca film care trateaza tema posedarilor demonice, filmul german "Recviem" este un fel de anti-"Exorcistul". Bazat în parte pe acelaoi caz din 1976 care a inspirat "Un caz de exorcizare" ("The Exorcism of Emily Rose"), sobra produc?ie a lui Hans-Christian Schmid ofera unele medita?ii despre credin?a oi psihologie, evitând senza?ionalismul oi clioeele horror. Nu exista capete care sa se învârta în acest film. De fapt marea parte a filmului seamana cu un documentar.

Drama fictiva se petrece în Germania anilor 1970, personajul central fiind Michaela Klinger (foarte credibil interpretata de Sandra Huller), o catolica practicanta ce merge la Colegiul Tubingen (acolo unde cu câ?iva ani înainte Papa Benedict preda teologie). Diagnosticata din copilarie cu epilepsie, Michaela începe sa aiba parte de episoade tot mai grave în care are viziuni oi aude voci. Ajunge sa creada ca este posedata, nascând teorii diferite din partea celor apropia?i ei. Tatal, Karl (Burghart Klaussner), o sprijina, sperând ca medicamentele o vor ajuta, în timp ce austera ei mama, Marianne (Imogen Kogge), se opune ca ea sa mearga la ocoala, o atitudine care devine mai aspra dupa ce Michaela se întoarce aranjata mai sportiv: parul scurt oi hainele ei pot fi însa cu greu catalogate ca radicale.

Crizele i se înmul?esc oi devine tot mai convinsa de radacinile demonice ale bolii ei. Michaela se adreseaza unui preot batrân, pr. Landauer (Walter Schmidinger), care însa pare ca nu o crede. El apeleaza însa la un preot tânar, pr. Borchert (Jens Harzer), care o abordeaza mai cu încredere pe Michaela. Între timp, prietenul Michaelei, Stefan (Nicholas Reinke), student la chimie, oi o prietena, Hanna (Anna Blomeier), o preseaza sa apeleze la psihologi.

Un "recviem" este o Liturghie pentru sufletele mor?ilor oi în tragedia din care este inspirat filmul, tânara - Anneliese Michel - a murit de malnutri?ie oi epuizare dupa câteva sesiuni de exorcizare, acuza?i fiind mai apoi doi preo?i. Episcopii germani, în cazul real, au stabilit ca nu a fost vorba de posedare demonica. Asemenea celuilalt film, "Un caz de exorcizare", filmul se concentreaza cel mai mult pe misterul suferin?ei umane. Asemenea Emiliei Rose, Michaela alege în cele din urma sa în?eleaga oi sa îoi accepte suferin?a ca parte a voin?ei impenetrabile a lui Dumnezeu. Schmid cauta sa nu se implice cu opiniile lui personale. Filmul prezinta astfel opinii de ambele par?i, iar marea dilema ramâne în final nerezolvata. Pr. Borchert afirma la un moment dat în film ca otiin?a îoi are limitele ei. Pâna la final, filmul pare a înclina totuoi, nu foarte mult, spre o explicare otiin?ifica oi nu supranaturala a crizelor Michaelei.

Filmul con?ine unele scene cu probleme mentale sau posedare demonica, o întâlnire sexuala sugerata oi câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=374