www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=372

The Queen

Regia:Stephen Frears
Roluri principale:Helen Mirren, Michael Sheen
Durata:97
Producator:BIM Distribuzione
Premiera în România:16.03.2007

Oricare ne-ar fi fost opiniile despre Prin?esa Diana, vestea mor?ii ei în teribilul accident din 1997, din Paris, provocat probabil de paparazzi în cautare de material de scandal, ne-a afectat pe to?i. "Regina" este o absorbitoare drama britanica despre modul în care pe atunci noul premier Tony Blair (Michael Sheen), foarte conotient de implica?iile la capitolul imagine, a încercat sa o convinga pe Regina Elisabeta (Helen Mirren) sa vorbeasca poporului despre fosta ei nora, dat fiind ca na?iunea îndurerata începuse se speculeze deja tacerea regala.

Elisabeta oi Prin?ul Philip (James Cromwell) sunt prezenta?i ca zgudui?i de moartea Dianei, dar întari?i de spiritul lor de protocol, hotarâ?i sa nu faca declara?ii publice. Regia lui Stephen Frears este minunata oi, chiar daca scenariul lui Peter Morgan este în mare parte speculativ, ceea ce vedem pe ecran este convingator, cam aoa cum oi-ar fi imaginat oricine a urmarit evenimentele de atunci. Modul scor?os dar totuoi vulnerabil în care este prezentata Regina înmoaie tonul anti-monarhist al filmului. Ceea ce o transforma în final este întâlnirea cu un frumos cerb în timp ce conducea pe una dintre proprieta?ile ei vaste. Elisabeta se simte cumva asemenea animalului, iar moartea acestuia o face mai sensibila la durerea na?iunii.

Sheen se aseamana mai pu?in cu Blair decât Mirren cu Elisabeta, dar reuoeote sa surprinda entuziasmul premierului britanic. Helen McCrory joaca în rolul pragmaticei lui so?ii. Mai merita men?ionat jocul actoricesc al lui Roger Allam în rolul lui Robin Janvrin oi al Sylviei Syms în rolul Reginei Mama. Morgan oi Frears trebuie aprecia?i pentru discre?ia cu care trateaza moartea Dianei. Per ansamblu filmul este o cronica fascinanta despre conflictul dintre tradi?ie oi modernitate, o drama de înalta ?inuta.

Filmul con?ine câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=372