www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=371

Regia:John Curran
Roluri principale:Edward Norton, Naomi Watts
Gen:Drama, Romantic
Durata:125
Producator:Warner Independent Pictures
Premiera în România:16.03.2007

"Valul pictat" este ultima adaptare cinematografica dupa romanul lui W. Somerset Maugham, a carui ac?iune se desfaooara în anii 1920, în centru aflându-se bacteriologul britanic Walter Fane (Edward Norton). Acesta câotiga rapid mâna lui Kitty (Naomi Watts, pe urmele lui Greta Garbo, care a jucat în originalul din 1940), a carei familie se teme ca nu se va marita niciodata. Walter o ia cu el în Shanghai, unde ea se plictiseote rapid oi ajunge sa se încurce romantic cu vice-consilierul britanic Charlie Townsend (Liev Schreiber).

Dupa ce afla de infidelitatea so?iei, Walter se razbuna insistând ca ea sa îl înso?easca într-o îndepartata zona a Chinei în timpul unei periculoase epidemii de holera. Ea refuza oi alearga la Charlie, sperând ca acesta îoi va parasi so?ia pentru ea. Dar Charlie o refuza. Astfel ajung într-un sat izolat Walter rece ca ghea?a oi Kitty cea înspaimântata. În cele din urma, în parte oi datorita simpaticului Waddington (Toby Jones), care pare a vedea binele din Kitty, aceasta înva?a sa nu mai plânga dupa Charlie oi ajunge sa se implice ca voluntara în spitalul condus de niote surori oi de maica lor superioara (Diana Rigg). Walter observa rapid schimbarile oi raspunde la ele, în cele din urma între cei doi aprinzându-se o iubire profunda.

Bine realizat la capitolul imagine, beneficiind de niote loca?ii speciale, filmul lui John Curran prezinta o inteligenta poveste de iubire oi în acelaoi timp o calatorie spirituala ce o va transforma complet pe eroina. Norton oi Watts, precum oi al?ii din distribu?ie, ofera o presta?ie actoriceasca impresionanta.

Filmul con?ine unele scene sexuale, nuditate par?iala, adulter, imagini cu bolnavi pe moarte oi câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=371