www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=367

Regia:Darren Aronofsky
Roluri principale:Hugh Jackman, Rachel Weisz
Gen:Drama, SF
Durata:97
Producator:Regency Enterprises
Premiera în România:02.03.2007

În "Stapânul Inelelor" al lui J.R.R. Tolkien, nemuritorii elfi considerau moartea un "dar" acordat de Dumnezeu omenirii, fapt pe care îl în?elege târziu protagonistul cautator de nemurire din "Fântâna". Fântâna Tinere?ii este imaginata aici asemenea pomului vie?ii din Cartea Genezei, citata în deschiderea filmului. Scrisa oi regizata de Darren Aronofsky, ac?iunea - o tragica poveste de dragoste, o aventura istorica, o fantezie otiin?ifico-fantastica - împleteote trei poveoti, legate între ele, din trecut, prezent oi viitorul îndepartat, în fiecare dintre ele cuplul fiind minunat interpretat de Hugh Jackman oi Rachel Weisz.

Povestea centrala oi cea mai impresionanta dintre cele trei îl urmareote pe cercetatorul în medicina Tommy Creo, în cursa lui pentru a gasi un leac care sa o vindece pe so?ia lui bolnava în faza terminala, Izzy, care scrie o carte. Tommy ajunge sa citeasca manuscrisul, a carui intriga este un ecou al propriei lui cautari: un conchistador din secolul al XVI-lea este trimis în Lumea Noua pentru a gasi Fântâna Tinere?ii pentru iubita lui, regina Spaniei. Cautarea îl duce la o piramida maiaoa unde, într-una dintre cele mai bune scene ale filmului, plateote un pre? enorm pentru obsesia lui.

Mai pu?in reuoite sunt secven?ele gen New-Age care au loc în secolul al 26-lea, când Tommy - care nu a îmbatrânit deloc, ras pe cap, practica tai chi oi mediteaza în pozi?ia lotus plutind într-o capsula spa?iala sferica spre o stea îndepartata venerata de maiaoi, unde spera sa gaseasca secretul vie?ii veonice. În cadrul acestor secven?e, Weisz este prezenta doar sub forma unei apari?ii fantomatice. Având la baza o idee care trezeote curiozitatea, filmul plin de teme spirituale este uneori emo?ionant, uneori confuz, dar imaginile sunt extraordinare oi tema unificata a iubirii oi mortalita?ii conduce la o reflec?ie asupra felului în care moartea ne ajuta sa ne definim umanitatea oi da sens vie?ilor noastre.

Filmul con?ine o oarecare violen?a, un act sexual marital sugerat, o scena însângerata de jertfire de sine, scurte imagini cu torturi oi pu?in limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=367