www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=363

The Night Listener

Regia:Patrick Stettner
Roluri principale:Robin Williams, Toni Collette
Durata:91
Producator:IFC Films
Premiera în România:23.02.2007

Robin Williams, carunt oi cu barba, ne ofera un rol serios oi excelent în adaptarea romanului "Tales of the City" scris de Armistead Maupin, care pretinde ca ar fi "inspirat dupa evenimente adevarate". În "Un ascultator în noapte" Williams îi da via?a personajului Gabriel Noone, gazda unei emisiuni radio. Gabriel este homosexual, fiind recent parasit de partenerul sau Jess (Bobby Cannavale).

Pentru a-l scoate din depresie, prietenul sau Ashe (Joe Morton) îi da un manuscris intitulat "Jurnalul speran?ei oi terapiei transcendente", scris de un baiat bolnav de SIDA, pe numele lui Pete Logand (Rory Culkin), care a fost abuzat sexual de parin?i oi care este un fan al lui Gabriel. Acesta se împrieteneote prin telefon cu baiatul de 14 ani, dar începe sa se îndoiasca de existen?a lui dupa ce Jess îl aude pe Pete oi pe mama adoptiva a acestuia, Donna (o cameleonica Toni Collette) la telefon, observând ca vocile le suna foarte asemanator. Sa fie una oi aceeaoi persoana? La urma urmelor, Ashe nu l-a întâlni niciodata pe baiat.

Gabriel refuza sa creada ca povestea lui Pete este o mare minciuna oi astfel via?a lui câotiga repede un ?el: sa dovedeasca existen?a baiatului. Pleaca în Wisconsin cu un plic doar, gasind-o în cele din urma pe Donna, o femeie oarba condusa de un câine pentru nevazatori. Între ei se formeaza o alian?a mai ciudata, dar ea pare hotarâta sa îl opreasca de la a-l întâlni pe Pete, care, afirma ea, ar fi grav bolnav într-un spital. Gabriel este de neoprit însa, chiar daca aceasta presupune sa intre ilegal în spitalul local oi sa apeleze la metode neortodoxe. Filmul regizorului Patrick Stettner este în parte drama psihologica, în parte mister, a la M. Night Shyamalan. Deoi jocul actoricesc este solid, rezultatul este în final neconvingator, chiar daca s-ar baza pe fapte reale.

Filmul con?ine blasfemii, limbaj necizelat, elemente sexuale, inclusiv o orgie cu nuditate par?iala, scene cu violen?a. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=363