www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=362

Regia:Sylvester Stallone
Roluri principale:Sylvester Stallone
Gen:Drama, Sport
Durata:102
Producator:Revolution Studios
Premiera în România:16.02.2007

Scenaristul-regizor-vedeta Sylvester Stallone reuseste un knockout emotional cu "Rocky Balboa", al saselea si ultimul din seria "Rocky". Dupa câteva urmari banale, revenirea lui Stallone în ring, la 60 de ani, pare o idee nastrusnica, daca nu comica ori patetica. Dar filmul reuseste sa aiba o inima suficient de mare pentru a atrage atentia.

Cel mai bun din seria începuta în 1976 si premiata cu un Oscar, acest nou capitol ni-l prezinta pe fostul campion ca pe un vaduv, sotia lui murind cândva în trecut de cancer. Relatia sa cu fiul, Rocky Jr. (Milo Ventimiglia), nu este lipsita de probleme, acestuia fiindu-i greu sa creasca la umbra faimosului tata. Când nu sta la mormântul Adrianei, Rocky se ocupa de un restaurant - un fel de sanctuar închinat carierei sale din box dar si sotiei. Burt Young revine în rolul loialului Paulie, alaturi de acum mai singuraticul si mai bântuitul Rocky. "Traiesti în trecut", îi spune Paulie la un moment dat. Filmul se îndeparteaza astfel de accentul pe adrenalina din ultimele filme "Rocky", concentrându-se în mod fericit pe dezvoltarea personajului principal si pe drama acestuia, ca în primul film.

Dar desigur, nu ar fi "Rocky" fara batai. De data aceasta Rocky revine în ring dupa ce un joc pe computer simuleaza lupta între "Italian Stallion" si Mason "The Line" Dixon (Antonio Tarver), meci virtual pe care îl câstiga Rocky. Dixon îl provoaca pe Rocky la lupta, iar acesta accepta. Pentru aceasta trebuie însa sa se antreneze serios, iar Adriana fiind dusa dintre cei vii, Rocky îsi gaseste un sprijin moral (în mod platonic) în barmanita Marie (Geraldine Hughes), pe care a încercat sa o puna pe drumul cel bun în viata în primul film. Cei care se asteapta la un apogeu specific "Rocky" nu vor fi dezamagiti. Si desi meciul final este scurt, rezultatul - care încheie cercul povestirii - va va entuziasma.

Noul film ne aminteste ce ne-a placut atât de mult la cel original. Nici ultimul nu este neaparat despre box, dar ambele se folosesc de lupta în ring ca de o metafora pentru lupta din arena sufletului uman; sa ne amintim ca imaginea de deschidere în primul "Rocky" era cu fata lui Cristos - cu Rocky reprezentând spiritul uman care nu se pleaca în fata greutatilor vietii. Filmele "Rocky" celebreaza dorinta de a învinge, daruindu-te cu totul. Fie ca sunt mesaje fizice sau spirituale, Rocky ne spune ca nu conteaza de câte ori esti trântit la podea, ci "sa continui sa mergi". Poate un sfat cam rasuflat, dar adevarat.

Filmul contine câteva scene de box sângeroase si câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=362