www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=360

Regia:Bill Condon
Roluri principale:Eddie Murphy, Beyonce Knowles, Jamie Foxx
Gen:Drama, Muzical
Durata:131
Producator:DreamWorks SKG
Premiera în România:16.02.2007

A luat un sfert de secol, dar acum iata un musical de pe Broadway-ul anului 1981 ajungând pe marele ecran. "Dreamgirls" prezinta ascensiunea unui grup de fete din anii 1960, compus din Deena (Beyonce Knowles), Lorrell (Anika Noni Rose) oi solista Effie (Jennifer Hudson). Nemilosul manager Curtis (Jamie Foxx) le ia sub aripa lui dupa o competi?ie din Detroit, unde se oprisera pentru un spectacol, oi le convinge sa îl acompanieze pe renumitul cântare? R & B Jimmy "Thunder" Early (Eddie Murphy).

În scurt timp, trioul se desparte oi, în ciuda unei rela?ii amoroase cu Effie, Curtis o împinge pe aceasta afara din grup atunci când comportamentul ei temperamental devine problematic. Filmul urmareote evolu?ia separata a fetelor de al Dreams, cu Deena acum ca solista oi cu Michelle (Sharon Leal) ocupând locul gol, respectiv a lui Effie, care în curând ajunge sa aiba succes într-o cariera solo, dar oi a lui Jimmy care, deoi casatorit, are o rela?ie pe termen lung cu Lorrell. Regizorul oi scenaristul Bill Condon - care a scris scenariul "Chicago" - a rescris musicalul ca film, transformând cu îndemânare majoritatea recitalurilor cântare în dialoguri. Paralela cu forma?ia Supremes (de care Dreams vrea sa aminteasca) este subliniata cu scene video cu omul de televiziune Ed Sullivan, care le avea des invitate în emisiune, oi cu o coperta ce o arata pe Diana Ross în vremurile ei de glorie.

Actorii din distribu?ie joaca cu to?ii excelent, dar în eviden?a iasa jocul actoricesc al lui Murphy oi al noii venite Hudson. Danny Glover în rolul lui Marty, primul manager al lui Jimmy, oi Keith Robinson în rolul lui C.C., fratele lui Effie oi compozitorul supus lui Curtis, merita de asemenea men?iona?i. Melodiile compuse de Henry Krieger cu versuri de Tom Eyen au fost completate cu patru noi. În ciuda unor teme delicate moral, per ansamblu filmul vorbeote despre loialitate, despre a face ceea ce trebuie, despre dedicare fa?a de familie oi prieteni oi despre depaoirea adversita?ilor.

Filmul con?ine complica?ii romantice incluzând un adulter oi un copil din flori, limbaj necizelat, blasfemie, folosire de droguri oi unele momente vulgare. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=360