www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=357

Regia:Kevin Macdonald
Roluri principale:Gillian Anderson, David Oyelowo
Gen:Drama, Istoric
Durata:121
Producator:FilmFour, Cowboy Films
Premiera în România:02.02.2007

Contrar titlului, "Ultimul rege al Sco?iei" nu se refera la vreun monarh sco?ian, ci la modul în care i se spunea crudului dictator ugandez Idi Amin, cel care, dupa ce a slujit în armata britanica, a fost fascinat de istoria oi cultura sco?iana. Bazat pe romanul lui Giles Foden, filmul prezinta cronica unui tânar doctor sco?ian, Nicholas Garrigan (James McAvoy), ajuns în Uganda oi devenit partao la regimul criminal al lui Amin. Dictatorul, personaj real, a murit în 2003, având pe conotiin?a uciderea a aproximativ 300.000 de persoane.

Sosit în Africa, Garrigan lucreaza ca voluntar, pentru saraci, în clinica rurala condusa de dr. Merrit (Adam Kotz) oi so?ia lui, Sarah (Gillian Anderson), de care este rapid atras. Dupa un lan? de evenimente, Garrigan devine medicul personal oi omul de încredere al carismaticului Amin (Forest Whitaker), a carui recenta ajungere în fruntea ?arii este primita cu speran?a oi bucurie de catre mase. Ini?ial orb fa?a de atrocita?ile despotului datorita seduc?iei puterii - Amin îl aduce pe sco?ian în palatul preziden?ial oi îl rasfa?a cu femei oi daruri - Garrigan, datorita unor crize de conotiin?a, îoi deschide ochii pentru a vedea adevarurile dureroase din jurul lui oi complicitatea lui la aceste crime. Disperat de nebunia galopanta, el trebuie sa aleaga între Amin oi serviciile britanice, care vor sa se foloseasca de Garrigan pentru a-l asasina pe tiran.

Regizorul Kevin MacDonald amesteca faptele cu fic?iunea cu un rezultat admirabil. Filmarea reuoeote sa transmita atmosfera periculoasa oi turbulenta politic. Dar ceea ce da greutate deosebita filmului este jocul lui Whitaker, care surprinde atât magnetismul cât oi megalomania lui Amin, trecând cu uourin?a de la oarm la furie. Rezultatul este un portret fascinant oi terifiant al crudita?ii monstruoase - cu siguran?a un film oi o presta?ie actoriceasca ce va atrage aten?ia Oscarurilor. Spectatorii trebuie sa fie conotien?i ca filmul are multa brutalitate, justificata însa de subiect. Per ansamblu, filmul slujeote ca un avertisment pentru omenire oi o trimitere la întrebarea: La ce îi foloseote omului daca câotiga lumea întreaga - fie oi doar Uganda - dar îoi pierde sufletul?

Filmul con?ine scene de o violen?a intensa, torturi, masacre, întâlniri sexuale cu nuditate, avort, limbaj vulgar oi blasfemii. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

null

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=357