www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=349

Regia:Jonathan Dayton, Valerie Faris
Roluri principale:Toni Collette, Greg Kinnear, Steve Carell
Gen:Comedie, Drama
Durata:101
Producator:Big Beach Films
Premiera în România:05.01.2007

Faptul ca familia Hoover din Albuquerque este una disfunc?ionala e extrem de evident. Îl avem pe tatal Richard (Greg Kinnear), un plictisitor dar naiv promotor al unei "Cai spre succes în 9 paoi"; pe suferinda lui so?ie, Sheryl (Toni Collette); pe fiul lor înstrainat, Dwayne (Paul Dano), cu legamântul sau auto-impus de tacere absoluta; pe fratele homosexual al lui Sheryl, Frank (Steve Carell), care a avut o încercare nereuoita de a se sinucide; oi pe tatal scor?os al lui Richard, Grandpa (Alan Arkin) care tocmai a fost dat afara dintr-un camin de batrâni din cauza comportamentului lui, oi care are oi probleme serioase cu drogurile.

ai totuoi, dupa cum ne demonstreaza extrem de atragatorul film "Little Miss Sunshine", în fond familia Hoover este asemenea oricarei alte familii. Ajungem sa vedem cât de mult seamana cu noi în timpul unei calatorii pline de peripe?ii într-o scâr?âietoare dubi?a galbena, spre Los Angeles, unde fiica lor uoor durdulie oi purtând ochelari, Olive (Abigail Breslin), va concura la un concurs de frumuse?e. Echipa so?-so?ie Jonathan Dayton oi Valerie Faris au regizat o îmbucurator de placuta poveste, ieoita din comun dar în acelaoi timp cu foarte mult adevar în ea.

Dincolo de bufonerie, exista un incredibil mesaj pozitiv despre familie, sus?inându-se valorile autentice, în special în secven?a finala din concursul de frumuse?e, care subliniaza superficialitatea oi vulgaritatea societa?ii contemporane. Deoi am putea sa ridicam din sprâncene la numarul prezentat de Olive în cadrul probei de talente, lec?ia reala este legata de importan?a la a-?i fi fidel ?ie însu?i. Fiecare dintre personaje este o victima a vicisitudinilor vie?ii (de exemplu, la prelegerile lui Richard asista foarte pu?ina lume, Frank este profund nefericit, Dwayne este suparat pe lumea întreaga), dar pâna la sfâroitul filmului to?i ajung sa în?eleaga mai bine binecuvântarile din vie?ile lor oi înva?a ca a câotiga nu este în mod necesar re?eta pentru fericire.

Este important de aratat faptul ca exista din pacate un coeficient ridicat de înjuraturi oi unele aluzii sexuale (în mare majoritate prin "amabilitatea" personajului lui Arkin în timpul unui lung discurs extrem de vulgar) care par a limita audien?a filmului la adul?i, oi impun clasificarea "L" ca avertizare legata de elementele problematice ale filmului. Însa datorita contextului în mod covâroitor pozitiv în care apar aceste elemente - cu natura transformatoare a poveotii - se vor bucura de film mult mai mul?i decât ar sugera clasificarea lui restrictiva. Mai mul?i parin?i catolici au fost de parere ca nu ar fi împotriva ca chiar oi fiii lor adolescen?i mai mari sa vada un astfel de film pro-familie.

Daca pute?i trece de elementele criticabile, este o calatorie pe care ve?i fi bucurooi sa o face?i. Filmul con?ine limbaj vulgar oi necizelat, aluzii sexuale, referiri la sinucidere, la homosexualitate oi folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=349