www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=348

Regia:Tony Scott
Roluri principale:Denzel Washington, Jim Caviezel, Val Kilmer
Gen:Ac?iune, Aventuri, SF, Thriller
Durata:128
Producator:Jerry Bruckheimer Films, Touchstone Pictures
Premiera în România:05.01.2007

Vazând "Dincolo de trecut" (Deja Vu) spectatorul va avea impresia (oi nu doar impresia) ca a mai vazut deja totul, înainte. Similar cu poli?iotii din viitor, din "Raport special" (Minority Report), care puteau vedea crimele înainte sa se întâmple, poli?iotii din zilele noastre se arunca în trecut pentru a rezolva diverse cazuri, precum bombardarea unui feribot în New Orleans de catre un terorist pe nume Carroll Oerstadt (Jim Caviezel), atentat soldat cu sute de mor?i.

Folosind tehnologii de ultima ora, ce permit calatoria în timp oi spa?iu, poli?ia poate sa vada din diferite unghiuri o anumita loca?ie, dar fluxul video vine mereu cu o întârziere de exact patru zile oi oase ore. Operatorii care controleaza maoinaria nu au nici o idee despre ce trebuie sa gaseasca în trecut. Apare în scena Doug Carlin (Denzel Washington), un agent care deja investiga explozia, recrutat în unitate de agentul FBI Pryzwarra (Val Kilmer) pentru gasirea teroristului. Privind din prezent, Carlin se simte atras în mod inexplicabil de una dintre victime, Claire Kuchever (Paula Patton), care i-a lasat un mesaj criptic pe telefon în diminea?a tragediei.

Roman?a complicata ca cronologie - ea este vie doar în trecut - garanteaza ca regulile inflexibile ale proiectului ce interzic unei persoane sa calatoreasca înapoi în timp se vor modela la fel de uoor ca spa?iu. Între universuri paralele oi probleme de fizica, filmul analizeaza teme precum securitatea na?ionala versus intimitatea personala, precum oi clasica dilema a lui Sofocle despre soarta. Washington ofera un joc credibil, oi la fel oi Caviezel, pe care îl urmareote. Regizorul Tony Scott pare a fi interesat mai mult de explozii decât de dezvoltarea personajelor, dar reuoeote sa men?ina o poveste antrenanta, cu scene de ac?iune, rezultând o aventura otiin?ifico-fantastica pasionanta, cu inevitabilele rateuri de logica.

Filmul con?ine multa violen?a, imagini cu mor?i, nuditate oi unele expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=348