www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=346

Regia:Mel Gibson
Roluri principale:Dalia Hernandez, Gerardo Taracena
Gen:Ac?iune, Aventuri, Drama
Durata:130
Producator:Icon Entertainment International
Premiera în România:05.01.2007

"Patima lui Cristos", regizat de Mel Gibson, a fost un film bine realizat, dar totuoi extrem de violent. Cu "Apocalypto", regizorul demonstreaza ca se poate oi mai violent. Dar în ciuda cantita?ii mari de sânge ce inunda aproape fiecare scena, ambi?ioasa opera cinematica demonstreaza talentul lui Gibson ca regizor de a spune o poveste prin imagini puternice.

Ac?iunea se petrece în America Centrala a secolului XV, la amurgul civiliza?iei mayaoe, ca actori fiind folosi?i indigeni vorbitori de dialecte mayaoe. Filmul povesteote odiseea membrului unui trib, Gheara de Jaguar (Rudy Youngblood), care vrea sa ajunga înapoi la familia sa dupa ce el oi al?i membri ai tribului sau au fost lua?i prizonieri de tribul vecin, dupa masacrarea satului sau. Înainte sa fie capturat, el oi-a ascuns so?ia gravida (Dalia Hernandez) oi tânarul fiu într-o groapa, unde aceotia sunt în pericol sa moara de foame, sa se înece sau sa fie omorâ?i de maimu?e.

Prizonierii sunt duoi într-o prospera metropola condusa de liderul Lup (Raoul Trujillo) oi de sadicul sau asistent aarpe (Rodolfo Palacios). Aici, Gheara de Jaguar oi al?ii sunt duoi la templul piramidal pentru a fi sacrifica?i zeului soare. Gheara de Jaguar scapa oi porneote avându-l pe urme pe Lup oi razboinicii lui, filmul transformându-se într-o urmarire în jungla. În timp ce personajul Gheara de Jaguar este prezentat în complexitatea lui - rela?ia sa cu so?ia oi cu tatal Cer de Cremene (Morris Bird) dau filmului coloana emo?ionala - aflam prea pu?ine despre poporul mayao în afara de placerea lor de a decapita. Ce reuoeote Gibson în mod impresionant este sa redea lumea mayaoa cu priveliotile oi sunetele ei exotice. Dar drama umana din centrul filmului este scufundata în prea multa violen?a: chiar daca ar fi istoric adevarata, cantitatea dauneaza filmului.

Gibson afirma ca filmul este despre "scânteia de via?a care exista chiar oi într-o cultura a mor?ii". Am putea presupune ca regizorul încearca sa spuna ceva despre societa?ile care se auto-distrug oi despre rolul speran?ei în maroul ciclic al civiliza?iilor - deoi nu este clar. În ciuda incontestabilului sim?i artistic oi al inten?iei lui serioase, barbaritatea filmului va reduce puternic numarul posibililor spectatori.

Filmul con?ine violen?a intensa, cu scene cu macelariri, sacrificii umane, decapitari, nuditate par?iala, expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=346